ادامه درگیری‌ها در شهر‌های مختلف اوکراین

ارتش اوکراین دوباره اقدام به بمباران شهر اسلاویانسک در جنوب شرق اوکراین کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روسیا الیوم، نماینده نیروهای دفاع مردمی در شهر اسلاویانسک  در استان دونتسک در جنوب شرق اوکراین ، شب گذشته گفت: ارتش اوکراین بمباران این شهر را از سر گرفت و نیروهای دفاع مردمی نیز اقدام به تیراندازی به سمت مهاجمان در برخی پایگاه‌های اطراف شهر کردند.

این درحالی است که وزارت دفاع اوکراین نیز خبر از تیراندازی‌ها میان نیروهای دفاع مردمی و نظامیان اوکراینی در فرودگاه شهر کراماتورسک که در مجاورت اسلاویانسک قرار دارد ، خبر داد و گفت : این درگیری‌ها کشته و یا مجروحی درپی نداشته است.

این وزارتخانه اعلام کرد : حدود 40 غیرنظامی سعی داشتند که به منطقه فرودگاه وارد شوند ؛ اما تیراندازی‌های هوایی آن‌ها را مجبور به ترک فرودگاه کرد. 

از سوی دیگر یکی از شبکه های تلویزیونی اوکراین اعلام کرد: صدای بمباران توپخانه ، همچنان در منطقه فرودگاه کراماتورسک شنیده می‌شود .

در همین حال یک منبع در نیروهای دفاع مردمی شهر دونتسک ، روز گذشته اعلام کرد : نیروهای دفاع مردمی توانستند تا بر یکی از واحدهای ارتش اوکراین در این شهر مسلط گردند . وی گفت : اکثریت سربازان این واحد ارتش اوکراین اعلام وفاداری به جمهوری خلق دونتسک (که اعلام استقلال از اوکراین نموده ) کرده‌اند.

پیشتر پایگاه اینترنتی گارد ملی اوکراین اعلام کرده بود که روز شنبه 130 نفر مسلح ناشناس که خود را گردان "شرق" می‌نامند ، مقر گارد ملی اوکراین را محاصره کرده و پس از آن صدای تیراندازی‌ از سوی آن‌ها شنیده شد . این پایگاه گفت : در نتیجه خیانت برخی از نظامیان اوکراین که اعلام وفاداری به جمهوری خلق دونتسک کردند ؛ فرماندهی این واحد ارتش اقدام به انتقال افراد این یگان نظامی به پایگاهی دیگر برای جلوگیری از خونریزی و کشتار درمیان سربازان کرد.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بار دیگر خواستار توقف عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین تاکید کرد. وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه از گسترش عملیات نظامی با استفاده از نیروی هوایی و توپخانه سنگین علیه غیرنظامیان در شهر اسلاویانسک انتقاد کرد. وزارت امور خارجه روسیه خواستار آغاز گفتگوهای ملی واقعی در اوکراین با مشارکت همه طرف های سیاسی و نمایندگان همه مناطق این کشور شد. منابع روسیه می گویند نیروهای اوکراینی در حملات خود از جنگنده ها استفاده می کنند. شهردار اسلاویانسک ادعا می کند در درگیری‌ها میان نیروهای مردمی این شهر با نظامیان تحت فرمان کییف دست کم 650 ر از نیروهای کیف کشته یا زخمی شده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار