به مناسبت روز جهانی موزه ها 28 اردیبهشت بازدید از موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار رایگان است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  سید جواد حسینی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و ترغیب مردم به بازدید از موزه‌ها ونیز آشنایی هرچه بیشتر با محیط زیست همزمان با 28 اردیبهشت این فرصت برای شهروندان فراهم شد تا از موزه حیات وحش هفت چنار بازدید رایگان داشته باشند.

شایان ذکر است؛ موزه آثارطبیعی و حیات وحش هفت چنار تهران در یکی از محله‌های قدیمی تهران واقع شده است. این مجموعه ترکیبی از معماری قدیمی، فضای سبز و حیات وحش است که با تناسبی چشمگیر محیطی چشم‌نواز و آرام بخش را برای بیننده فراهم می‌کند. ساختمان قدیمی و زیبای موزه در سال ١٣٠١ هجری ششسی بمنظور بهره‌برداری صنعتی به عنوان اولین کارخانه برق تهران و پس از آن کارخانه جوراب بافی ساخته شد و هم اکنون از مفاخر معماری است که در سال ١٣٧٨ در لیست آثار و ابنیه ملی ایران قرا ر گرفت. موزه هفت چنار در زمینی به مساحت ٧۶٩٣ مترمربع و زیر بنای ٢۶٨٣ متر مربع قرار گرفته که فضای سبز آن یادگاری از باغهای قدیمی و زیبای تهران است که درختان کاج قدیمی در آن قرار دارد.

قفس پرندگان زنده و آبنمایی بزرگ سالنهای شماره یک و دو‌، غار و آکواریوم‌، کارگاه تاکسیدرمی‌، سفره‌خانه سنتی موزه هفت چنار زمانی را برای بازدید و آسایش خاطر بازدید کنندگان علاقه‌مند فراهم می‌آورد.

گفتنی است، در آکواریوم موزه هفت چنار که به شکل غار پر پیچ و خم و زیبا ساخته شده انواع ماهیهای آب شیرین گردآوری شده و در میان آنها می‌توان به ماهی‌های گوشتخوار و ماهیهای بدون فلس و ماهی‌های زنده زا اشاره کرد. این موزه در خیابان قزوین خیابان شهید عرب میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی آماده ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازدید ، موزه ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار