استاندار اردبیل گفت: سهم استان در برخورداری از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی در سال‌های گذشته ضعیف بوده است؛ ولی در سال جاری هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: تمام همت و تلاش دولت در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار سال، بهبود فضای کسب و کار و اجرای صحیح قوانین و مقررات در احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعالبوده و در کنار آن جذب سرمایه‌گذاری‌ها در اولویت جدی است.

  استاندار اردبیل به برخورداری کم این استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ادامه داد: اردبیل در حالی در سال گذشته 30 میلیارد تومان از اعتبارات این صندوق و تسهیلات آن بهره‌مند شده که استان همجوار ما آذربایجان شرقی 370 میلیارد تومان و استان زنجان 90 میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند شده است.

خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار میلیارد تومان منابع مالی صندوق توسعه ملی به شکل ریالی است که بدون محدودیت استان‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ باید تلاش کنیم تا سهم این استان به 500 تاهزار میلیارد تومان برسد که تحقق این امر بزرگ نیاز به همراهی دستگاه‌های دولتی دارد تا خودشان را مالک فرایند بدانند و گره‌های موجود را از سر راه سرمایه‌گذاری بردارند.

وی گفت: استان‌های کم‌برخوردار به دلیل رفتار مدیران کم برخوردار خود قادر به استفاده مناسب از این تسهیلات نیستند در حالی که اگر در گذشته سعی کرده بودیم نصف منابع دریافت شده سایر استان‌ها را از صندوق توسعه ملی نصیب این استان می‌کردیم وبخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف می‌شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.