سرهنگ سعيد روحي رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از سوء استفاده سودجويان و كلاهبرداران در بازسازي خودروهاي واژگون شده و تصادفي و فروش آن بجاي خودروهاي بدون تصادف خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ روحي، رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور  از شيوه‌هاي تازه سوء استفاده سودجويان در خريد و فروش خودرو خبرداد و گفت: متاسفانه در مدت اخير تعداد زيادي از خريداران و متقاضيان شماره گذاري خودرو حين تعويض پلاك متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده‌اند.

وی در ادامه گفت: اين افراد عمدتا خودروهايي را خريداري كرده‌اند كه مدل بالا محسوب مي‌شوند و از لحاظ ظاهري تمامي مشخصات خودروهاي صفر يا در حد صفر را دارا هستند و صرفا بخاطر ظاهر بي عيب و نقص آن، خريدار به دليل از دست ندادن خودرويي بي عيب و نقص از نشان دادن خودرو به كارشناس سر باز مي زند.
 
سرهنگ روحي در ادامه حضور اشخاص سوم را در اينگونه معاملات دسيسه‌اي از سوي فروشنده عنوان كرد و گفت: در اينگونه معاملات عادتا فروشنده با دادن شماره همراه اعتباري در آگهي‌هاي روزنامه‌ها و قرارهاي خياباني با خريدار، خودرو را به رويت او مي‌رسانند، تعدادي از همدستان فروشنده نيز به عنوان خريدار وارد معامله مي‌شوند و با بازار گرمي و عرفي خود به عنوان كارشناس، صافكار يا مكانيك و تعريف و تمجيد از خودرو و قيمت پايين آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بيش از درخواست فروشنده سعي در گمراه كردن و وسوسه خريدار مي‌كنند. از آنجاييكه خريدار هم بازارگرمي اين افراد را مي‌بيند و اين معامله را برد تلقي مي‌كند، بدون اينكه خودرو را به رويت كارشناس برساند آن را خريداري مي‌كند و متاسفانه بعد از خريد و عادتا در مراكز شماره گذاري متوجه اشتباه خود مي‌شوند.
 
وي همچنين خطرنشان كرد فروشندگان اينگونه خودروها عادتا خودروهاي مذكور را با قيمتي اندك كمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهي مي‌كنند و همين مساله بسياري از خريداران را وسوسه مي‌كند، در حالي كه خودروهاي واژگون شده حدودا يك چهارم قيمت خود را از دست مي‌دهند.
 
سرهنگ روحي در پايان افزود: اين افراد سودجو به بهانه‌هايي مثل سفر و احتياج مالي حتي از نوشتن قولنامه نيز خودداري مي‌كنند و عنوان مي‌كنند كه بدليل نياز فوري و شديد مالي خودروي خود را زير قيمت بازار مي‌فروشند كه همين مساله باعث وسوسه بسياري از خريداران مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هشدار ، خودرو ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار