آمریکا و رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن مخالفت دولت مرکزی عراق، باز هم تصمیم دارند از اقلیم کردستان این کشور، نفت وارد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، از ابتدای سال جاری میلادی چند محموله نفت کردستان عراق به رژیم اسراییل و آمریکا فروخته شده است.

خبرگزاری عراقی نهرین نیز در همین راستا نوشت: یک مسئول پارلمانی عراق از دولت خواست درباره گزارش ها مبنی بر فروش نفت منطقه کردستان عراق به رژیم صهیونیستی تحقیق و پیگیری کند.

"حنان الفتلاوی" عضو فراکسیون دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق در پارلمان شنبه با اشاره به وجود اطلاعاتی مبنی بر فروش نفت منطقه خودمختار کردستان به رژیم اسراییل ، گفت این اقدام خیانت بزرگی است  و دولت مرکزی و وزارت نفت عراق باید در این خصوص تحقیق و اقدامات پیشگیرانه لازم را اتخاذ و اجرا کنند. 

الفتلاوی خاطر نشان کرد اگر گزارش های مربوط به فروش نفت کردستان به رژیم اسراییل صحت داشته باشد و اثبات شود این به معنای سرقت ثروت و منابع خدادادی مردم عراق و خیانتی بزرگ است.

عضو مجلس نمایندگان عراق در ادامه تاکید کرد دولت مرکزی پس از تحقیق و اثبات صحت این گزارش ها باید مسئولان این اقدام را به شدت مورد محاسبه و بازخواست قرار دهد  زیرا نفت  متعلق به مردم است و کسی حق ندارد در این خصوص کوتاهی کند.

شایان ذکر است یک مسئول در وزارت نفت عراق روز جمعه از حکومت خودمختار کردستان عراق خواست درباره گزارش های مطبوعاتی درخصوص صدور نفت کردستان به رژیم اسراییل بدون اجازه دولت مرکزی عراق توضیح دهد. وی افزود  هدف وزارت نفت و دولت مرکزی بغداد تاکید بر حفظ منابع نفتی و شفاف بودن شیوه صدور و فروش این نفت است . 

یک مسئول در نخست وزیری عراق نیز گفته است اگر این گزارش ها صحت داشته باشد حکومت خودمختار کردستان دو اقدام غیرقانونی یعنی فروش نفت بدون اجازه دولت مرکزی و صدور نفت به رژیم اسراییل را مرتکب شده است . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار