رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت را از اهداف اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، دکتر قدیمی اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت را تحول عمده ای در نظام سلامت کشور و استان ارزیابی کرد.وی با اشاره به اجرای این طرح از 15 اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان گفت: این طرح در بردارنده هفت دستورالعمل است.

وی افزود: با اجرای این طرح، میزان فرانشیز پرداختی بیماران بستری دارای بیمه پایه سلامت، 10 درصد هزینه ها و بیماران دارای بیمه روستایی و نظام ارجاع پنج درصد کل هزینه است.

دکتر قدیمی جلوگیری از مراجعه بیماران برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد.

وی برنامه ترویج زایمان طبیعی را دستورالعمل دیگر طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: از زمان اجرای این طرح خدمات زایمان طبیعی در مراکز درمانی دانشگاه رایگان انجام می شود.

دکتر قدیمی یادآور شد: از مدت ها پیش بسترها و زمینه ها برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه تامین اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان ها فراهم شده است.

وی گفت: هم اکنون هیچگونه کمبودی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران بستری شده در مراکز درمانی دولتی استان وجود ندارد./س
 
برچسب ها: طرح ، سلامت ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.