تنها مشکل فرودگاه بجنورد تجهیز فرودگاه به سیستم ILS است که باید به زودی در این فرودگاه نصب شود تا برقراری پرواز‌ها از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی در شرایط نامساعد جوی با مشکل مواجه نشود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ وقتی شرکت هواپیمایی اترک تصمیم گرفت به فرودگاه بجنورد هم نشست و برخاست داشته باشد، مراسم افتتاح پروازهای این شرکت با حضور مقام‌های مسئول برگزار شد اما دیری نپایید که این شرکت هواپیمایی پروازهای خود به این فرودگاه را متوقف کرد.

حال پس از گذشت مدتی از توقف پرواز اترک در فرودگاه بجنورد به سراغ مسولان مربوطه رفتیم تا موضوع مورد نظر را بررسی و علت‌ها را جویا شویم.

کاپیتان محمدحسن قیاسی مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد به سیستم ILS (سیستم فرود اتوماتیک هواپیما) و همچنین چراغ‌های پاپی‌لایت مجهز نیست، گفت: از سال گذشته قول و قرارها بر این بود که سیستم‌های فوق در فرودگاه نصب شود که این اتفاق تاکنون نیفتاده و تا زمانی‌که سیستم‌ها نصب نشود، هواپیمایی اترک نشست و برخاستی نخواهد داشت مگر آنکه شرایط جوی برای پرواز مساعد باشد.

وی ادامه داد: نامه‌یی به معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر توقف پروازی اترک به فرودگاه بجنورد ارسال کرده‌ایم که تا زمانی‌ که تجهیزات مورد نظر نصب نشود، هواپیماهای اترک در این فرودگا نشست و برخاست نداشته باشد.

کاپیتان قیاسی با اعلام اینکه در شرایط جوی مناسب به این فرودگاه پرواز خواهیم داشت، اضافه کرد: در صورتی‌که تجهیزات لازم نصب نشود اما شرایط جوی مساعد باشد، به این فرودگاه پرواز می‌کنیم.

وی گفت: هواپیمای مورد نظر ما برای انجام پرواز، ایرباس 320 است که برای آن باید تجهیزات لازم فراهم باشد تا مشکلی در نشست و برخاست هواپیما صورت نگیرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک تصریح کرد: در صورت فراهم شدن امکانات فوق در هفته 4 پرواز به فرودگاه بجنورد انجام می‌شود.

** اترک اجازه نشست و برخاست را از سازمان هواپیمایی کسب کرده است

در ادامه این گزارش، موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سازمان هواپیمایی اجازه پرواز مجدد را به شرکت هواپیمایی اترک بعد از یک دوره توقف پرواز داده است، گفت: دلیل توقف پروازی شرکت هواپیمایی اترک در فرودگاه بجنورد به دلیل عدم نداشتن سیستم  de-iced(یخ‌زدایی) در فرودگاه بوده که خوشبختانه با خرید و نصب این سیستم در فرودگاه، مشکل مورد نظر هواپیمای اترک برطرف شده اما ما همچنان می‌بینیم که این شرکت به فرودگاه‌های دیگر پرواز دارد اما هنوز پرواز خود را به فرودگاه بجنورد انجام نمی‌دهد.
وی اظهار داشت: در صورتی‌که این شرکت نخواهد پرواز خود را به فرودگاه بجنورد برقرار کند، امتیاز آن باطل خواهد شد.

** فرودگاه بجنورد نیازمند نصب سیستم ILS

در ادامه محمود امانی بنی مدیر فرودگاه بجنورد گفت: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز فرودگاه خریداری شده و تنها مشکل ما تجهیز فرودگاه به سیستم ILS است که باید به‌زودی در این فرودگاه نصب شود تا برقراری پرواز‌ها از سوی شرکت‌های مختلف هواپیمایی در شرایط نامساعد جوی با مشکل مواجه نشود.

** پیش‌بینی خرید داریم اما زمان آن مشخص نیست

بهمن باقری مديرکل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه‌هاي کشور در ادامه این گزارش با اعلام اینکه پیش‌بینی خرید سیستم ILS را در برنامه داریم، گفت: با شرایط جوی موجود در فرودگاه بجنورد باید سیستم فوق در این فرودگاه نصب شود تا خلبان بتواند با دید بهتری نسبت به نشست و برخاست هواپیما اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید این سیستم برنامه‌یی پیش‌بینی شده اما زمان آن مشخص نیست.
 
انتهای پیام/
 
گزارش از :پروین خدادادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار