علی رغم گذشته که پوشش مخابرات در شهرها به ندرت دیده می شد، امروزه با گسترش تکنولوژی پوشش مخابرات و اینترنت خانگی حتی در کل روستاهای کشور اجرایی می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ شاید بتوان معنای آن را انتقال و سرایت دانست، انتقالی که در مفهوم سنتی و کلاسیک جریانی است که طی آن دو یا چند نفر به تبادل افکار و احساسات می پردازند. بله، شاید بتوان معنای ارتباط را به گونه ای انتقال هم گفت. انتقال اطلاعات و پیام و سهیم ساختن گیرنده پیام در اطلاعات.
 
با گسترش جامعه و پیشرفت و تکنولوژی شاهد ورود نوع جدیدی از ارتباطات هستیم. از تلفن های با سیم که برای شماره گرفتن باید دکمه ها را می چرخانیم تا ورود تلفن هایی که بدون سیم و لمس شماره ارتباط برقرار می کند ، از وجود تلفن و اینترنت و خطوط مخابراتی در شهرهای بزرگ تا اتصال خطوط مخابراتی به روستاها و مکان های صعب العبور.
 
داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران از واگذاری چهار هزار خطوط مخابراتی به روستاهای کشور خبر داد و گفت: امیدواریم خطوط مخابراتی و اینترنت خانگی در سال جاری در کلیه روستاهای کشور واگذار شود.
 
در دهه های 1960 تا 1970 اندیشه های مربوط به پیدایش جامعه اطلاعات در آثار علمی برخی اقتصاددانان و جامعه شناسان آمریکا مطرح شد و سپس با برگزاری اولین اجلاس در ژنو، اجلاس دوم در سال 2005 در توس برگزار شد و یکسال بعد 17 می یا 27 اردیبهشت روز جهانی مخابرات نام گرفت.
 
امسال به مناسبت روز جهانی مخابرات، چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور به منظور تقدیر از برگزیدگان و فعالان مخابراتی روز شنبه 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مخابرات ، پوشش ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار