با رویکرد تسهیل فرآیند تبادل و انتقال فناوری میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و طرف‌های خارجی متناظر آن‌ها، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تسهیلات ویژه‌ای را برای قرارداد‌های فروش و انتقال فناوری در نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ امین رضا خالقیان، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به این مطلب افزود: در راستای توافق انجام شده با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تسهیلات ویژ‌ه‌ای برای شرکت‌های ایرانی که خریدار فناوری از طرف‌های خارجی هستند، پیش بینی شده است تا شرکت‌های ایرانی بتوانند با شرایط مناسب به فناوری‌های مورد نظر خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تا سقف 70 درصد مبلغ قرارداد قابل پرداخت خواهد بود، افزود: همچنین برای شرکت‌های ایرانی که بتوانند محصول دانش بنیان یا فناوری خود را به طرف‌های خارجی بفروشند، جوایز صادراتی تا سقف 5 درصد مبلغ فروش در نظر گرفته شده است.

خالقیان همچنین رویکرد اصلی نمایشگاه اینوتکس را تبادل و انتقال فناوری عنوان و خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های فناور خارجی از کشورهای صاحب فناوری در کنار شرکت‌های دانش بنیان ایرانی قطعا زمینه ساز تحقق این هدف خواهد بود.

شایان ذکر است نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری با عنوان اینوتکس 2014 طی روز‌های دوم و تا چهارم خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.