وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم که امسال و سال آینده دو سالی باشد که تمام بخش‌های مختلف فعالیت‌های دولت به تدریج به سمت الکترونیکی پیش رود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های سال 93 گفت: اولویت برنامه ما در پروژه‌های مختلفی که امسال اجرا می‌کنیم، پروژه شبکه ملی اطلاعات است این یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که ما در ایران در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال اجرا کردن آن هستیم.

وی سپس به پروژه شبکه ابری اشاره کرد و افزود: امید ما این است که با اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و پروژه شبکه ابری که در روز 27 اردیبهشت ماه افتتاح شد، بتوانیم مقدمات خوبی برای دولت الکترونیک به وجود بیاوریم.
 
واعظی در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون در شورای عالی فناوری اطلاعات اصل اینکه همه وزارت‌خانه‌ها  سازمان‌های مختلف به نوعی با هم همکاری داشته باشند که ما بتوانیم دولت الکترونیک را پیاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تصمیمات دولت الکترونیک گرفته و تقسیم کار انجام شده و امیدواریم که امسال و سال آینده دو سالی باشد که تمام بخش‌های مختلف فعالیت‌های دولت به تدریج به سمت الکترونیک پیش رود.

واعظی در خصوص میزان درصد رشد دولت الکترونیک تاکنون گفت: همانطور که زمان پیش می‌رود، درصد دولت الکترونیک افزایش می‌یابد و امیدواریم تا پایان سال به حدود 40درصد برسیم اما سال آینده در این زمینه سال بسیار مهمی است.

وی در پایان به عملکرد سازمان‌ها در خصوص الکترونیکی کردن دولت و همچنین فواید اجرایی شدن آن اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شورای عالی فناوری اطلاعات تقریبا همه دستگاه‌ها هم بخش IT درست کردند و هم خودشان را موظف کردند به این کار که انجام شود و با انجام این کار ضمن اینکه سازمان‌ها چابک‌تر می‌شود از فساد، جعل و تبعیض جلوگیری می‌شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر پهناي باند اينترنت سيم كارت‌ها بيشتر بشه ، تأثير مستقيمي بر كاهش مصرف برق داره ؛
چون ديگه كمتر كسي ميره پاي كامپيوتر بشينه و همه از گوشي وب گردي مي‌كنند
آخرین اخبار