به باور بسیاری از مردم فرانسه وجود "ماری سگولن روایال"، سیاست‌مدار فرانسوی و شریک زندگی سابق "فرانسوا اولاند"، برای رئیس جمهور کنونی فرانسه نه یک امتیاز بلکه نقص و مانع است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به باور بسیاری از مردم فرانسه وجود "ماری سگولن روایال"، سیاست‌مدار فرانسوی و شریک زندگی سابق "فرانسوا اولاند"، برای رئیس جمهور کنونی فرانسه نه یک امتیاز بلکه نقص و مانع است. 

روایال در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 فرانسه نامزد حزب سوسیالیست بود و به همراه نیکلا سارکوزی به دور دوم راه یافت،وی نخستین زن فرانسوی بود که در چنین سطحی با مردان رقابت می‌کرد و توانسته بود به دور دوم راه یابد. سگولن روایال در پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 با کسب 46 درصد آراء در مقابل سارکوزی با 53 درصد آراء شکست خورد.

نتایج نظرسنجی که موسسه ب وی آ برای شبکه تلویزیونی ئی-تله انجام داده است نشان می دهد 59 درصد مردم فرانسه وجود روایال را برای اولاند مانع و نه یک برگ برنده می دانند. 

اما قضاوت در همین باره در میان طرفداران چپگرا و سوسیالیست فرانسه فرق می کند. به گونه ای که هم اکنون 58درصد چپگرایان در فرانسه وجود سگولن روایال را برای اولاند امتیاز می دانند و 38 درصد نیز نظری عکس این را دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار