زنان بومی در کانادا هدف آزار و اذیت پلیس این کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، زنان بومی در کانادا هدف آزار و اذیت پلیس این کشور هستند. 

پلیس فدرال کانادا اعلام کرد از دهه 1950 تا کنون 1200 زن و دختر بومی در این کشور به قتل رسیده یا ناپدید شده‌اند. بر اساس گزارش اداره پلیس فدرال کانادا ، زنان بومی شانزده درصد از زنان به قتل رسیده و یازده درصد از زنان مفقود شده را تشکیل می‌دهند.

این رقمها سه تا چهار برابر بیشتر از نسبت جمعیتی زنان بومی در کانادا است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد هنوز پرونده قتل 120 زن بومی و 105 مورد ناپدید شدن زنان بومی حل نشده است. گروههای بومی در کانادا از دولت این کشور می‌خواهند در این خصوص تحقیقات علنی انجام دهد. احزاب مخالف و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد که مسئول حقوق بومیان است از دولت کانادا خواسته است به خواسته بومیان توجه کند. 

جاشوا بلیکنی کارشناس پرس تی وی در کانادا در این خصوص گفت دیده بان حقوق بشر با استناد به مصاحبه‌هایی که با زنان بومی در کانادا داشته است ، پلیس این کشور را متهم می‌کند علیه زنان بومی از خشونت استفاده می‌کند و علیه آنها تبعیض گستر‌ده‌ای قائل است.

 از جمله ماموران پلیس متهم هستند سگهای خود را به جان کودکان بومی ‌‌می‌اندازند تا آنها را تکه پاره کنند. آنها همچنین متهم هستند زنان بومی را به اداره پلیس می‌برند و در آنجا به آنها تجاوز می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار