دو پسر زورگیر که زن میانسالی را بالای مزار برادر شهیدش با ضربه های چماق در یک قدمی مرگ قرار دادند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، 28 فروردین امسال، از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منجر به ضرب و جرح شدید یک زن به کلانتری 205 صحن حرم امام (ره ) اعلام شد .
 
با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که زنی حدود 50 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اساس اظهارات یکی از مأمورین بهشت زهرا ، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که قصد سرقت طلا و جواهرات این زن را داشته اند با دیدن وی از محل متواری شده اند .
 
با توجه به شدت ضربات وارده شده به قسمت های مختلف بدن این زن میانسال ، بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت ضربات تا به امروز در حالت بیهوشی و کما به سر می برد .
 
همان روز اعضای خانواده ای با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران ، اقدام به طرح شکایت در خصوص فقدان یکی از اعضای خانواده خود کردند .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده فقدان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان متوجه شدند که زن 50 ساله ای برای زیارت مزار برادر شهید خود به بهشت زهرا مراجعه و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است .
 
بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده و بررسی بانک اطلاعاتی افراد ناشناس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت زن 50 ساله ای شدند که در بیمارستان در حالت کما قرار داشت .
 
با شناسایی هویت فقدانی و به دستور شعبه 101 دادگاه جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای ادامه تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری دو سارق متواری شده در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری قرار گرفت.
 
با توجه به اظهارات مأمور بهشت زهرا در خصوص تلاش دو سرنشین موتورسیکلت برای انجام سرقت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به بررسی دوربین های مداربسته بهشت زهرا پرداخته و با توجه به احتمال سابقه دار بودن سارقین و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی ، کاراگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام علی . ز 25 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود .
 
با مطابقت تصاویر "علی . ز" با تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بهشت زهرا و شناسایی تصویر وی از سوی مأمور بهشت زهرا ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه باغ شهر کرده و 20 اردیبهشت "علی . ز" دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد . در زمان دستگیری ، علی منکر هرگونه ارتکاب سرقت در داخل بهشت زهرا شده اما پس از بازرسی دقیق مخفیگاه وی و کشف گوشی تلفن همراه متعلق به قربانی سرقت  که تا به امروز در حالت کما به سر می برد به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام محمد . ق 26 ساله که در زمینه خرید ،  فروش و مصرف مواد مخدر فعالیت دارد را به عنوان همدست خود در زمان سرقت معرفی کرد .
 
متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : 28 فرودین  ، برای مصرف مواد نزد محمدرضا رفته اما زمانی که متوجه شدیم که پول کافی برای خرید مواد نداریم ، تصمیم گرفتیم تا پول مورد نیاز خود را از طریق زورگیری به دست بیاوریم . به همین علت با موتورسیکلت محمدرضا به بهشت زهرا رفته و در آنجا در حال پرسه زنی بودیم که ناگهان زن میانسالی توجه ما را جلب کرد که به تنهایی و در مزار شهیدان حضور داشت . به قصد سرقت ، از موتورسیکلت پیاده شده و با یک چماقی که همراه خود داشتم ، به آرامی به این زن نزدیک شدم که بالای مزار یکی از شهدا نشسته بود . قصد سرقت کیف دستی وی را داشتم که او متوجه شد و در برابر سرقت مقاومت کرد . من نیز با چماق ضربه ای محکم به سرش زدم که باعث بیهوش شدن او شد .
 
"علی . ز" در خصوص شدت و تعدد ضربات وارد شده به قربانی سرقت نیز به کارآگاهان گفت: "همان ضربه اول باعث بیهوش شدن آن زن شده بود اما او چهره مرا کاملا دیده بود و اطمینان داشتم که اگر آن زن زنده بماند و به پلیس مراجعه کند، قطعا مأموران با توجه به سوابق متعدد من در زمینه سرقت و زورگیری مرا به سرعت شناسایی خواهند کرد. به همین علت و این بار به قصد کشتن ، شروع به زدن ضربات متعدد چماق کرده و پس از اطمینان از مرگ قصد سرقت طلا و جواهرات را داشتم که یکی از مأمورین بهشت زهرا با دیدن صحنه سرقت ، به سمت من آمد و من مجبور شدم تا تنها با سرقت کیف دستی از محل متواری شوم.
 
با توجه به اعترافات صریح علی . ز به سرقت و تلاش آنها برای انجام جنایت ، دستگیری دومین متهم پرونده به نام محمد . ق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و شناسایی محل تردد محمد در پارکی در منطقه باغ شهر که در آنجا اقدام به خرید و فروش موادمخدر می کرد ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس طی یک عملیات دستگیری و با شلیک چندین تیر هوایی موفق به دستگیری وی در 22 اردیبهشت شدند .
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا اشراقی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم و اعتراف صریح به سرقت و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین، به دستور مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
خونواده شهید دلسوزن فردا قاضی ازشون رضایت بگیرین اونا هم رضایت میدن. نباید قاضی این چننین حکمی بده فقط ۰زندان .عبد
Iran (Islamic Republic of)
قاضی القضات
۰۳:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
افزایش اعدام ...
بیرون راندن افاغنه ...
تمرکز زدایی از تهران...
مهار تورم ...
رحم نکردن به هنجار شکنان ...
Iran (Islamic Republic of)
پاشا
۱۵:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
درکشور مالزی شرایط زندانها بقدری سخته که اگر چنان شرایطی در همینجا برای مجرمین درست کنند جرم و جنایت کتهش چشمگیری پیدا میکنه بطور مثال در داخل سلول ده نفر بدون تخت و پتو و توالت کردن جلوی دیگران داخل همان سلول توجه کنید باید چنین شرایطی برای مجرمین پیاده کرد
Australia
مهدی
۱۱:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
دست پلیس درد نکنه واقعاً زحمت می کشند . اما ازمتن گزارش میشه فهمید اینا چندسری دیگه دستگیر شدن ، تعجب میکنم چرا دوباره بجان جامعه رهاشون کردن.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
چرا قطع يد اجرا نميشه؟؟؟چرا بايد اين همه جرم وجنايت علني وجود داشته باشه ؟بايد براي توسعه وافزايش زندان ها برنامه ريخت تا هركي رفت حالا حالاها در نياد فك كنم جا ندارن كه دوباره ميزارن راست راست دزد سابقه دار تو خيابونا ول ميچرخه.حبس ابد يا قطع يد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
اعدام در ملا عام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
اینا خیالشون راحته دیگه میگن دو روز میریم زندان باز همه چی آروم میشه میایم بیرون.این چه حکمهاییه ما داریم اعدامشون کنین راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
اینا باید تبعید بشن وکار اجباری بکنند تا زننده هستند باید محصور باشن چون اگر ازاد بشن دوباره همین کار انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۳:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
تجاوز و زورگیری و ناامنی نباید برای کسی بوجود بیاید
Iran (Islamic Republic of)
جعفر وجداني
۱۱:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
افغاني ها رو بيرون بريزيد تا فرصتهاي شغلي اشغال شده توسط افاغنه ، معضل بيكاري رو تا حدودي حل كنه ، با اين عوضيهاي زور گير هم تا حد اعدام برخورد بشه ، مرحبا به دوربينهاي مدار بسته كه موجب دستگيري مجرمين ميشه مرحبا .
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۰۰:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
شهدا رفتند تا ناموس ملت در امان بمانند وآرامش ایجاد شود ولی خانواده شهید در امان نیست چه برسد به دیگران .برخود خیلی شدیدی با این گرگها صورت گیرد تا دیگر تکرار نشود.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
بنده پیشنهاد میکنم مبارزه ، آموزش ، تشویق و دیگر آیتم های کارساز را همه جانبه برای ترک دادن معتادان آغاز شود قطعاً نتیجه دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد قربانی
۲۲:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
تنها تصمیم برای این جور افراد اعدام و نبودن در کشور اسلامی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
از شهید خجالت نکشیدی ... انگار بعضی آدما تا تو گور نرن بیدار نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
لااله الا الله ،خدایا مگر خودت این افراد شرور را هدایت کنی
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
بنده قبلاً به مدت 2 سال شیشه و مواد دیگه مصرف میکردم زندگیم تباه شد ، نزدیک 2/5 سال است با راهنمایی و نصیحت پدر و مادر و روحانی محترم روستا ترک کردم خدا میداند چقدر در جامعه مرا تحویل میگیرند ، الان ماشین دارم یک خانه قسطی هم خریده ام حتی سیگار نمیکشم ، جوانها مثل من دنبال دوستان ناباب را خط بکشید موفق میشوید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینگونه افراد شرور مخصوصاً این کارها را انجام میدهند خون به دل بچه های حزب الهی کنند خواهشاً برخورد متناسب با جرم صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
پدر و مادر ها بیچاره ها مقصر نیستند خدا میداند چقدر غصه میخورند اول مقصر فروشنده ها و دوستان ناباب هستند دوم آنهایی که میتوانند جلوشان را بگیرند قاطعیت به خرج نمیدهند ،
Netherlands
محمد
۱۴:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
بی پدر مادرااا این جه کاری بود کردید عوضیا ... شهدا جونشون رو دادن تا ما تو اسایش باشیم اون وقت شما حیون ها خواهر شهید رو سر مزار برادرش زدید ...
لطف حکم عدام برایشان صادر گردد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
بیچاره تا کی میتونی دزدی کنی شیشه بکشی برو تصمیم بگیر ترک کن بیا به دامن اجتماع ، زندگی نامه بزرگان دین را مطالعه کن ببین به چه درجاتی رسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
حمممممیییید!ایشون اگه وقت مطالعه داشتن دیگه دزد نمیشدند،ارازل و اوباش نمیشدند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
تقریبا همه شهدای جنگ از قشر مصتضعف هستند ، خدایا ترا به شهیدشان قسم میدهیم این خواهر را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
لااله الا الله ، من برادرم را در کربلای ۵ از دست دادم ،خدا میداند بعد ۲۷ از شهادت برادرم هر شب خواهرم آلبوم عکسها را نگاه میکند و اشک میریزد
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۸:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
تا حالا همه قاتلها و دزدان نوامیس دستگیر شده اند ، قابا توجه قداره کش ها
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۷:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
چون سابقه دار بودم و او مرا شناخت به قصد کشتن او را زدم !!!!! !!! چرا او آزاد شده که دو باره تکرار کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۶:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
چون سابقه دار بودم و او مرا شناخت به قصد کشتن او را زدم !!!!! !!! چرا او آزاد شده که دو باره تکرار کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر دادگاه برخورد قاطع نکند روز قیامت باید جواب این شهید را بدهد ، رضایت یعنی چه ؟ قید وثیقه یعنی چه؟ فردی که به قصد کشت کسی را بزند قاتل است ، شاید خدای ناکرده دستش هم به نامحرم خورده باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
قوه قضاییه اگر با اینها برخورد نکند به مردم ظلم کرده
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۱۴:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اعدااااااام ..فقط اعدااااااااااااااااااااااااااااااام
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
تشکر از نیروی انتظامی ، خواهشاً دادگاه هم به وظیفه قانونی و شرعی عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقای ناشناس مگر جاهای دورافتاده آدم زندگی نمیکنه که این جانوران به قول شما آنجا تبعید بشن ؟
بایدمسولین یه فکر اساسی به حال آنها کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا دوباره اين آدم‌هاي شرور رو در جامعه رها مي‌كنند؟!
چرا به جاهاي دور افتاده تبعيدشون نمي‌كنن؟
زن و بچه‌ي مردم چه گناهي كردن؟؟؟

ترحم بر پلنگ تيز دندان
ستمكاري بود بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
معز
۰۶:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
به اون دنیا تبعیدشون بکنند بهتره
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۱:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
100% اینها بچه باباشون نیستند
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
پلیس نهایت تلاش خود را انجام داده است این وظیفه دادگاه است که میبایست برای چنین جرم هایی نهایت سخت گیری را لحاظ نماید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینجور ادما رو نباید یهو کشت .باید روزی هزار بار ارزوی مرگ رو به دلشون بزاری ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
عجب گرگهایی در دامن جامعه پرورش یافته خدا رحم کند
آخرین اخبار