شهرستان رامسر با داشتن 250 هکتار اراضی و تولید 150 تن گیاه گل گاو زبان به عنوان پایتخت تولید گل گاو زبان کشور شهره شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، گیاه گل گاو زبان یکی از محصولات دارویی شهرستان رامسر است که در سطح 250 هکتار کشت و تولید 150 تن در سال ، رکورد تولید برتر در سطح مازندران را به خود اختصاص داده است.

این گیاه بیش از 1500 نفر بهره بردار در مناطق ییلاقی بویژه ییلاقات زیبای دهستان جنت رودبار رامسر دارد و به عنوان یک محصول جانبی در کنار دامداری و زراعت لوبیا ، یکی از پر درآمد ترین محصولات منطقه محسوب می شود.

برای برداشت گیاه گل گاو زبان حدود 70 تا 80 کارگر لازم است تا حداکثر هزار و 500 کیلوگرم گل تر در روز برداشت شود و به نامهای دیگری چون حمهم ، دیم حاج ، لسان الثور و ... شهرت دارد.

گل دهی این گیاه در شهرستان رامسر از اواسط اردیبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ماه به صورت پراکنده تا اواخر شهریور ادامه دادر.

فرماندار رامسر در حاشیه جشنواره ملی یکروزه گل گاو زبان که عصر جمعه در روستای جنبت رودبار پایان یافت، شهرستان رامسر را به عنوان پایتخت تولید گل گاو زبان کشور دانست و گفت: این جشنواره دو هدف مهم شناساندن خواص درمانی این گیاه به جهان و کشور و همچنین معرفی جاذبه های طبیعی بی نظیر رامسر را دنبال می کند./س

برچسب ها: رامسر ، پایتخت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.