سرپرست مركز ملي فرش ايران در ديدار با هيأت مديره انجمن رفوگران تهران گفت: در توجه به اركان مختلف توليد تا توزيع فرش دستباف چنان كه بايد و شايد به رفو و مرمت توجه نداشته ايم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران حميد كارگر با اشاره به رويكرد تازه مركز ملي فرش ايران در تقويت نگاه فرهنگي و هنري در كنار وجوه اقتصادي و تجاري فرش دستباف گفت: بي گمان حتي مشاهده هنر دستان رفوگران ايراني در جان دادن دوباره به فرش هاي آسيب ديده نيز ارزش والاي اين چيره دستي و مهارت را در اذهان مخاطبان تقويت مي كند و به گونه اي ديگر مخاطبان را با تفاوت هاي اين حوزه با ديگر نمونه هاي ماشيني و مصنوعي آشنا مي كند.

 
وي خواستار همراهي انجمن رفوگران در تقويت رويكرد تازه مركز ملي فرش ايران شد و افزود: اميدوارم در بيست و سومين نمايشگاه فرش دستباف تهران به جاي غرفه اي مهجور، شاهد حضوري پررنگ تر و درخور توجه از استادان رفوگر باشيم.
 
سرپرست مركز ملي فرش ايران براي همراهي در ايجاد فرصتي براي نمايش عملي رفوگري فرش در موزه فرش ايران اعلام آمادگي كرد و بر لزوم تقويت ارتباط رفوگران با دانشگاه هاي ارايه دهنده گرايش مرمت در رشته فرش نيز تاكيد كرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ، رفوگری ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار