مدیر انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶ هزار و ۱۴۲ انجمن علمی در قالب گروه‌های مختلف در بیش از ۱۲۰ دانشگاه کشور مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، افشین متقی افزود: این تعداد انجمن‌های علمی در قالب گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، علوم دامی و غیره فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گستره فعالیت‌های این انجمن‌ها متنوع است، ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی از قبیل کارگاه، کلاس‌های تقویتی و آموزش‌های مهارتی و کاربردی است همچنین فعالیت‌های پژوهشی و طرح، تحقیقاتی، اختراعات، ابتکارات، نوآوری، دیدار با دانشمندان و بازدید از صنعت از دیگر محورهای فعالیتی این انجمن‌ها است.

مدیر انجمن‌های علمی وزارت علوم تصریح کرد: بودجه امسال انجمن‌های علمی کشور حدود 4.2 میلیارد تومان است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این جشنواره دارای دو مرحله است، یک مرحله در تمام دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و در این راستا از تعدادی برگزیده تقدیرمی‌شود و کارهای شاخص دانشگاه‌ها به مرحله بعد راه می‌یابد و در آنجا در رقابت با سایر دانشگاه‌ها، وزن هر یک مشخص شده و این جشنواره‌ها در حقیقت موتور محرک انجمن‌های علمی دانشجویی و معیارسنجش است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: دانشگاه ، انجمن ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.