داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت در تبریز به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی اظهار کرد: محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و محمد کریمی که به عنوان داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت معرفی شده بودند با معرفی نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان دادند.

سیدوحید فاطمی حضور هنرمندان و فیلمنامه‌نویسان متعهد و ارزش‌مدار از سراسر کشور در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای تولید فیلم‌های دینی، نگارش فیلمنامه‌هایی منطبق بر انگاره‌های مذهبی و باورهای دینی مردم امری ضروری است.

رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی تاکید کرد: سینمای فاخر، از اندیشه‌های فاخر و عزتمند برمی‌خیزد و اگر فیلمنامه‌ای بتواند به شیوه‌ای برازنده و علمی و مبتنی بر پایه‌های پژوهش‌مدارانه تهیه و تولید شود، ‌تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلمنامه‌نویسی باب رحمت با هدف معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم‌الشان اسلام،‌ شناسایی توانمندی‌های هنرمندان فیلمنامه‌نویس کشور در تولید آثار ارزشی و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و مؤثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار شده است.

ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با پیامبر (ص) و حیات فکری و سیاسی ایشان، ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه‌های ارزشی و شناسایی استعدادهای نو در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره‌ی یاد شده در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار شده است که بخش موضوعی این جشنواره شامل جلوه‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت نظیر انسان‌دوستی، رأفت، یتیم‌نوازی، عدالت، مبارزه با جهل، خرافات و ...،‌ شدت و قاطعیت برخورد پیامبر با کفار و رأفت و رحمت با مؤمنین به مصداق آیه شریفه «اشدا علی الکفار و رحما بینهم»، ‌تشریح و تببین تصویری آیه شریفه «و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین» در راستای مقابله با ارائه تصویر خشن از پیامبراکرم (ص) توسط استکبار،‌ بیان تصویری از احادیث، گفتار و رفتار پیامبر رحمت و عدالت به عنوان اسوه حسنه،‌ استفاده از سیره پیامبر رحمت و عدالت برای زندگی امروز،‌ الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی در دنیای مدرن و امروزی و نقش وحدت‌آفرین پیامبر اسلام در زندگی مسلمانان است.

بخش ویژه نیز شامل حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی،‌ نماز و نیایش،‌ راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد،‌ دفاع مقدس، ایثار و شهادت،‌ حجاب و عفاف، زلزله و نقش معنویت در تحمل مصائب طبیعی است.

دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن فیلم استان با همکاری حوزه‌ هنری استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و بسیج هنرمندان استان برگزار شده است.

آیین اختتامیه‌ آن نیز 31 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، مهدی پیمان‌دار نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران، فرید فرخنده‌کیش قائم‌مقام انجمن سینمای جوان ایران و هنرمندان برجسته‌‌ای همچون مجتبی راعی، کمال تبریزی،‌ پرویز پرستویی، فرهاد توحیدی و رضا میرکریمی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: جشنواره ، سراسری ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.