مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری مهمترین رسالت اداره کل ارشاد استان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صفی‌پور وظیفه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین بخش‌ها و انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین سیاست اداره کل ارشاد استان ابتدا تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری موجود در سطح استان و در وهله بعد احیای انجمن‌های نیمه فعال در سطح استان است.

وی تاکید کرد: انجمن‌های فرهنگی هنری باید برای حفظ و تقویت جایگاه و شأن هنر این خطه، با تمام توان در صحنه حضور پیدا کرده و با ارائه‌ آثاری ماندگار و فاخر، افتخار بیشتری برای استان و کشور کسب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سپردن کار به کاردان هر رشته، از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: رویکرد این اداره کل، تسهیل فعالیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ در بستر قوانین و ضوابط است.

وی بر لزوم تخصصی عمل کردن انجمن‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: تولید آثار قابل ارائه در سطح ملی و بین‌المللی باید اولویت کاری انجمن‌ها باشد.

صفی‌پور گفت: با چنین سابقه‌ چشمگیر فرهنگی و تاریخی، جایگاه تبریز و آذربایجان در حوزه‌ فرهنگ و هنر باید بیش از پیش تثبیت و نمایان شود و این رونق فرهنگی و هنری در گرو حضور اصحاب هنر و قلم و تعامل مستقیم آنها با مخاطبان عام و خاص است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تاکید بیشتر بر رسالت نظارتی اداره کل ارشاد، اظهار داشت: با جذاب و پرمحتواتر کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری و بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی می‌توان با هزینه‌ کمتر بازخورد بیشتر و مطلوب‌تری در این نوع فعالیت‌ها به دست آورد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رسالت ، فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.