مصرف بیش از حد شکلات موجب بی‌قراری، دل درد و حالت عصبی در شیرخوار می‌گردد، همچنین مصرف ماهی به دلیل جیوهٔ موجود در آن و گوشت خام به علت باکتری موجود در آن برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر میزان شکلات در وعده‌ غذایی مادران شیرده زیاد نبوده و در حد متعارف باشد مصرف آن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما مصرف بیش از حد آن موجب بی‌قراری، دل درد و حالت عصبی در شیرخوار می‌گردد. 

وی افزود: تعداد کالری مادران شیرده در شش ماهه اول شیردهی در مقایسه با سایر افراد بیشتر است و میزان کالری که در شش ماهه دوم شیردهی برای مادر تنظیم می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری بیشتر از افراد دیگر است. 

فرهبخش تصریح کرد: توصیه می‌شود که خانم‌های باردار از تمام گروه‌های غذایی نان و غلات، شیر و لبنیات، ‌ میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌ها روزانه مصرف نمایند و از مصرف گوشت خام بپرهیزند به دلیل باکتری‌ای که در گوشت خام وجود دارد و می‌تواند برای بدن مشکل‌زا باشد. 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: مصرف ماهی به علت جیوه موجود در آن توصیه نمی‌شود اما می‌توان از ماهی‌هایی مانند تن ماهی که میزان جیوهٔ کمتری دارند استفاده کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بارداری ، شکلات ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار