معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با تکمیل و بهره برداری از جاده در حال احداث قزوین- الموت- تنکابن، فاصله این استان با مازندران 180 کیلومتر کاهش می یابد.

به گزبارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

منوچهر حبیبی افزود: هم اکنون راه دسترسی مردم قزوین به استان همسایه، مازندران از طریق استان های گیلان، البرز و تهران صورت می گیرد.

وی گفت: طول مجموع این جاده 148 کیلومتر می باشد که 94 کیلومتر آن در استان قزوین و باقی در مازندران قرار دارد.

حبیبی با بیان اینکه اجرای این طرح ارتباط قزوین و مازندران را از طریق راه دسترسی مناسب برقرار می کند، اظهارکرد: با ساخته شدن این جاده منطقه الموت از بن بست خارج شده و گردشگری قزوین رونق بیشتری پیدا می کند.

این مسوول در خصوص آخرین وضعیت اجرای این پروژه نیز گفت: ساخت قطعه اول این طرح به طول 62 کیلومتر از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه احداث این جاده همچنان با قوت و بدون هیچ مشکلی ادامه دارد، افزود: ساخت قطعه دوم این پروژه نیز به طول 52 کیلومتر در محدوده استان قزوین دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن مسیر این جاده، 20 کیلومتر از آن را تونل تشکیل خواهد داد.

این مسوول، هزینه ساخت و تکمیل این پروژه را شش هزار و 500 میلیارد ریال دانست و گفت: تاکنون یکهزار میلیارد ریال برای احداث این جاده هزینه شده است.

گفتنی است، استاندار، نماینده قزوین در مجلس و جمعی از مدیران کل دستگاه های مرتبط با این پروژه امروز از کارگاه ها و بخش های مختلف در حال ساخت جاده قزوین- الموت- تنکابن بازدید کرده و توصیه های لازم در جهت سرعت بخشیدن به ادامه احداث این طرح بزرگ را گوشزد کردند.

اجرای این پروژه از برکات و مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 82 به استان قزوین می باشد./س

برچسب ها: فاصله ، مازندران ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.