مدیر عامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: سومین شهرک صنعتی خصوصی این استان در شهرستان خمین راه اندازی می شود

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، یحیی افزود: دو شهرک صنعتی خصوصی در شهرستان اراک راه اندازی شده و به منظور ایجاد اشتغال ومحرومیت زدایی از شهر زادگاه امام راحل، سومین شهرک در خمین راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی خصوصی خمین در جوار شرکت سایپا در محور خمین – گلپایگان احداث خواهد شد، گفت : 700 هکتار زمین برای توسعه شرکت سایپا در نظر گرفته شده است.

یحیی افزود : با در نظر گرفتن یک هزار هکتار زمین برای شرکت سایپا شهرک صنعتی خصوصی با استقرار 200 واحد صنعتی سازنده خودرو راه اندازی می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای استان مرکزی گفت: صنعت خودرو سازی با جذب سرمایه گذارهای بخش خصوصی در شهرستان خمین صنعتی قالب خواهد شد که می تواند تحول بزرگی در بخش صنعت و ایجاد اشتغال در شهرستان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه صنعت قالب در محلات سنگ، در دلیجان عایقهای رطوبتی و در اراک صنایع فلزی هستند افزود: اکنون صنعت قالبی در این شهرستان وجود ندارد اما با راه اندازی شهرک خصوصی و جذب سرمایه گذار، خودرو سازی صنعتی قالب خواهد شد.

یحیی گفت: ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی در راستای سیاستهای دولت مبنی بر تقویت و حمایت از بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

وی در ارتباط با کارخانه خودروسازی سایپا خمین گفت: این پروژه تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن تاکنون 230 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی افزود: در فاز اول این کارخانه، با تولید یکی از محصولات گروه سایپا، با ظرفیت سالانه 30 هزار دستگاه تا یک سال دیگر بهره برداری خواهد شد./س
 
برچسب ها: شهرک ، صنعتی ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.