معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از فرصتی دوباره برای دانش ‌آموزان شیوه نیمسال – واحدی که موفق به اتمام تحصیل خود در یکی از شاخه‌های تحصیلی نشده‌اند،‌ خبر داد.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص دانش آموزان و دواطلبان آزاد متوسطه شیوه نیمسال- واحدی که موفق به اتمام تحصیل خود در این شیوه و در یکی ازشاخه‌های تحصیلی اعم از نظری، فنی حرفه‌ای و ... نشده‌اند، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه‌ هفته گذشته خود مصوبه‌ای را در خصوص این دانش آموزان تصویب کرد و به این ترتیب که دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان شهریور ماه در آزمون شرکت کنند و مدارکشان را دریافت نمایند و بعد از شهریورماه متقاضیان می‌بایست در جدول تطبیق درسشان را با شیوه‌ی سالی – واحدی مطابقت داده و با این شیوه ادامه تحصیل دهند.

وی در ادامه درباره‌ علت تصویب این مصوبه افزود: تعداد این افراد کاهش یافته و در دو سال اخیر 30 تا 40 داوطلب وجود داشته است به همین دلیل با تصویب این مصوبه فرصتی دوباره به علاقه‌مندان به ادامه‌ تحصیل داده شده تا مدرکشان را دریافت نمایند.

زرافشان همچنین با اشاره به این مطلب که وجود این تعداد از افراد نیز سبب می‌گردد تا سیستم‌های نیمسالی – واحدی باز بماند و عملیات زیادی را به آموزش و پرورش متحمل می‌سازد، بیان داشت: علاقه‌مندان به ادامه‌ تحصیل در یکی از شاخه‌های تحصیلی می‌توانند در نوبت آزمون خرداد ماه و شهریور ماه شرکت کنند و تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جدول ، مطلب ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار