مقامات یمنی از دستگیری یک کارشناس ساخت سلاح و مواد منفجره در القاعده که سال‌ها مورد پیگرد نیروهای امنیتی بود، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، مقامات یمن اعلام کرده‌اند که یک کارشناس ساخت سلاح و مواد منفجره در القاعده که جزء لیست افرادی بوده است که سال‌ها تحت تعقیب قرار داشته ، دستگیر شده است.

وزارت کشور یمن اعلام کرد : دستگاه‌های امنیتی در شهر حوطه در جنوب یمن توانستند تا "محمد حسن جعفر دهیس" که ملقب به "عوکل" بوده و از افرادی بوده است که سال‌ها تحت تعقیب بوده را بازداشت نمایند.

دستگاه‌های امنیتی یمن اعلام کرده اند : وی از برجسته‌ترین کارشناسان ساخت مواد منفجره در القاعده به شمار می‌رفت که یمن را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده بود.

طبق اعلام مرکز امنیتی رسانه‌ای وزارت کشور یمن ، مواد منفجره و بمب‌هایی که گروه‌های تروریستی پیشتر در استان "لحج" در جنوب یمن استفاده می‌کردند از ساخته های این فرد بوده است . این مرکز اعلام کرده است که وی در یک عملیات امنیتی که با دقت و ظرافت بالا صورت پذیرفت، دستگیر شد.

از سوی دیگر وزارت کشور یمن روز گذشته اعلام کرد که 9 نفر از افرادی که مظنون به ارتباط با گروه القاعده هستند در چندین شهر که شاهد درگیری‌ها میان ارتش و شبه نظامیان تندرو هست ، دستگیر شده‌اند.

شایان ذکر است که نیروهای مسلح یمن بیش از دوهفته است که درگیری‌های شدیدی با عناصر القاعده در دو استان شبوه و ابین در جنوب یمن دارند و رئیس جمهور یمن پنج‌شنبه اعلام کرد که ارتش عملیات خود را گسترش خواهد داد تا  درمناطق دیگری غیر از این دو منطقه که شاهد حضور گسترده نیروهای القاعده هست نیز وارد گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار