دعوت از سفرای کشورهای خارجی در جشنواره آش گام مهمی براي معرفي استان محسوب مي شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در آغاز نهمين دوره جشنواره آش زنجان  گفت : عنوان آش موجب محدود شدن این جشنواره به لحاظ حضور علاقه‌مندان می‌شود در حالی که با افزودن غذای ایرانی به این جشنواره می‌توان دامنه حضور گردشگران را به صورت قابل توجهی افزایش داد.

انصاری خارج شدن جشنواره از حالت شهری و فراهم کردن زمینه حضور گردشگران دیگر استان‌ها را از ضروریات اعلام کرد و افزود: برگزاری جشنواره به صورت استانی و شهری در واقع یک نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند که می‌توان با برنامه‌های دیگر هم انجام داد.

وی ادامه داد : برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان، فرصت مغتنمی است تا مردم استان با آیین‏های اقوام ساکن در ایران آشنا شوند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان فرصتی را برای آشنایی سایر اقوام با سنت‏ها و آیین‏های استان فراهم می‏کند، تصریح کرد: انتخاب زمان مناسب برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در سال آینده شاید بتواند این جشنواره را فراتر از سطح ملی مطرح کند.

انصاری با تأکید بر اینکه امیدواریم جشنواره آش به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد، اضافه کرد: امسال در این جشنواره از 30 استان کشور برای نمایش صنایع دستی خود حضور دارند.

وی با اشاره به ارائه غذاهای مختلف و متنوع توسط گروه‏هایی از 24 استان کشور در جشنواره آش خاطر نشان کرد : امیدواریم این جشنواره در سال‏های آینده گسترده بیشتری یابد./س

 


برچسب ها: سفرا ، جشنواره ، آش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.