در حاشیه سفر دوروزه معاون علمي و فناوري رییس جمهور از پارك علم و فناوري خراسان رضوی، تفاهم‌نامه مالي بين معاون تجاری‌سازی و نوآوریمعاونتعلمی و فناوری ریاست جمهوری و ریاست پارک علمی و فناوری خراسان رضوی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،طبق این تفاهم نامه دو صندوق پژوهش فناوری استان خراسان رضوی و صندوق نوآوری شکوفایی، آماده اعطای وام و حمایت های تجاری سازی از شرکت های فناوری و شرکت های دانشگاهی خصوصی می باشد.

این صندوق ها شامل تسهیلاتی برای تمامی شرکت ها، همچون ایجاد اشتغال برای کارکنان شرکت ها و اعطای وام قرض الحسنه با چک و سفته است.

در جلسه ای که در خصوص انعقاد این تفاهم نامه برگزار شده بود رﯾﯿﺲ ﭘﺎرك ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎوري ﺧﺮاﺳﺎن ﮔﻔﺖ: ﻫﻢ اﮐﻨﻮن 240 ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻓﻨﺎور در اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﺴﺘﻘﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺮدش ﻣﺎﻟﯽ اﯾﻦ ﭘﺎرك را ﺑﻪ 500 ﻣﯿﻠﯿﺎرد رﯾﺎل در ﺳﺎل رﺳﺎﻧﺪه اﺳﺖ.

ﺳﯿﺪ ﺣﺴﻦ ﻋﻠﻢ اﻟﻬﺪاﯾﯽ اﻓﺰود: ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﺎي اﻧﺠﺎم ﺷﺪه از ﺳﻮي ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻋﻠﻤﯽ رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮري آﻣﺎده اﯾﻢ در ﺻﻮرت ﺗﮑﻤﯿﻞ زﯾﺮﺳﺎﺧﺘﻬﺎي ﻧﯿﻤﻪ ﮐﺎره در این پارک، ﻃﺒﻖ هدف گذاری های انجام شده، 20 ﻫﺰار ﺷﺮﮐﺖ داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن را ایجاد کنیم.

وي اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ﻫﻔﺖ ﻣﺮﮐﺰ رﺷﺪ در اﺳﺘﺎن ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮي ﻓﻌﺎل اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﮐﺰ رﺷﺪ اﻧﺮژي ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﻣﺮاﮐﺰ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻮﻓﻖ در ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ راه اﻧﺪازي ﺷﺪه و همچنین پارک توانست در سال 89 مدیر برتر فناوری کشور بشود.

معاون تجاری‌سازی و نوآوریمعاونتعلمی و فناوری ریاست جمهوری هم در ادامه این جلسه گفت:توسعه ی آزمایشگاه های مرجع با تاکید بر محصولات استراتژیک و انحصاری با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد زیر ساخت های مناسب جهت تشکیل و توسعه مرکز رشد و گروهای تخصصی نیز از برنامه های آتی این سازمان می باشد.

انتهای پیام//

برچسب ها: تفاهم ، مالی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.