در شرایطی که سازمان ملل در گزارشی درباره اوکراین نسبت به وضعیت نامساعد حقوق بشری در شرق این کشور ابراز نگرانی کرد، وزارت خارجه روسیه این بیانیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل ازشبکه خبری راشاتودی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود در این زمینه آورده است: سازمان ملل در گزارش خود درباره خشونت در اودسا به عمد چشمانش را بر روی حقایق موجود در این منطقه بسته و تنها به یک بیانیه سیاسی برای پوشاندن حقایق و اقدامات دولت کودتا در اوکراین بسنده کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت خارجه روسیه بر این باور است که این گزارش نشانه غفلت این سازمان از دخالفت دولت کی‌یف در حوادث اودسا است و در واقع به جای دولت اوکراین، حامیان دولت روسیه در این منطقه مقصر حوادث اخیر شناخته شده‌اند. در این گزارش حتی یک کلمه به حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی در اودسا اشاره نشده و این در شرایطی است که این حادثه چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: این گزارش نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی است که یک شاخص واضح و روشن از این مسئله است که این سازمان ماموریت خود را در این زمینه بد انجام داده است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار