معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از در اولویت قرار گرفتن عملیات تکمیل بزرگراه دولت آباد در سال جاری خبر داد و گفت:با این اتفاق، رینگ بزرگراهی پایتخت کامل تر می شود و امیدواریم با فعالیت گسترده ای که در جهت رفع معارضات ملکی در بخش باقی مانده بزرگراه نیاز است ، امکان تکمیل و بهره برداری از این بزرگراه راهبردی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید مازیار حسینی با اشاره به طرح بزرگراه دولت آباد ( بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار) گفت : طول این بزرگراه 4 هزار و 470 متر است که ضمن برقراری ارتباط مستقیم بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان، از ترافیک روز افزون میدان بسیج کاسته و شرایط برقراری ارتباط بزرگراه شهید شوشتری ( محور کمکی بزرگراه بسیج ) با محور کمربندی جنوب پایتخت را فراهم می کند .
 
به گفته حسینی ، مسیر این بزرگراه از بزرگراه آزادگان آغاز می شود و با بزرگراه های آزادگان ، امام علی (ع) و امام رضا (ع)دارای تقاطع غیرهمسطح است. این بزرگراه پس از عبور از شمال شهرک دولت آباد و جنوب مشیریه ، در نهایت در سه راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا (ع) می رسد .
 
عملیات اجرایی این بزرگراه در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع  بزرگراه امام علی (ع) از پیشرفت مناسبی  برخوردار بوده و حتی عملیات روکش آسفالت آن نیز  به انجام رسیده است .
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از معارضان ملکی به عنوان موانع جدی پیش روی این بزرگراه یاد کرد و گفت : از آنجا که این بزرگراه از شهرک مشیریه عبور می کند ، بیش از 150 هزارمتر مربع معارض ملکی دارد که بخش عمده این معارضان را املاک مسکونی تشکیل می دهد .
 
به گفته حسینی 540 پلاک مسکونی در پوسته بزرگراه دولت آباد  قرار دارد که باید آزاد سازی شود . هم اکنون مناطق 15 و 20 شهرداری و سازمان املاک و مستغلات در حال توافق رفع معارضان بوده و موفق به آزاد سازی 30 هزار متر مربع از معارضان شده اند. در حال حاضر تنها 470 پلاک مسکونی باقی مانده است که با تملک آنها و تحویل عرصه ، عملیات اجرایی ساخت بزرگراه به سرعت به سرانجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تکمیل ، بزرگراه ، مسکونی ، پلاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار