رئیس جهاد کشاورزی شهریار گفت: طی بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته از سوی مسئولین و کارشناسان زیربط، میزان خسارت باغات و اراضی کشاورزی شهرستان شهریار، 150 میلیارد تومان برآورده شده است.

مهندس مهدی صالحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با مختصات و میزان خسارات وارد شده به باغات  و اراضی کشاورزی شهریار در اثر سرمازدگی اظهار داشت: با حضور مسئولین و بازدیدهای میدانی که از باغات و اراضی این شهرستان صورت گرفت پس از ارزیابی ها و کارشناسی های عملیاتی شده، میزان خسارت  عرصه مذکور 150 میلیارد تومان برآور شد.
 
وی در تشریح جزئیات  خسارات وارده، تصریح کرد: در مجموع در 5 محصول شامل زردآلو و گردو "100 درصد" گوجه سبز (90 درصد) هلو و شلیل (50 تا 60 درصد) و انواع آلو( 70 تا 80 درصد) خسارت وارد شده است که به تعبیر دیگر، در 6 هزار هکتار باغ، 80 درصد خسارت برآورد شده که این ارقام حاکی از عمق صدمات وارد شده  به محصولات زارعی و سر درختی است.
 
صالحی در پایان خاطر نشان کرد:سه سال متوالی است که متاسفانه فعالان کشاورزی در این شهرستان به دلیل بارش های شدید تگرگ و سرمازدگی با زیان روبرو می شوند که در سال 92 با خسارت 60درصدی و در سال جاری نیز، متاسفانه با خسارات 80 درصدی در میوه های سر درختی مواجه بوده ایم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهریار ، سرما ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.