مجوز نخستین بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور صادر شد و به زودی این مراکز در تهران و یزد راه‌اندازی می‌شود.

فرهاد اقطار معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برای آنکه بتوانیم خدمات پیشگیرانه را در سطح جامعه گسترش دهیم باید مراکزی را ایجاد کنیم تا در آن خدمات و آموزشهای پیشگیرانه با هزینه پایین و حدالامکان رایگان در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
 
وی افزود: در حال حاضر مجوز این بینادهای پیشگیری در تهران و یزد صادر شده که با توجه به نیازهای موجود در سطح جامعه، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های توسط سازمان بهزیستی کشور انجام شده که به زودی به مرحله اجرا درمی‌آید.
 
اقطار با اشاره به حضور خیرین در این بنیادها افزود: خیرین ما در امر مدرسه‌سازی و توانبخشی معلولین قدمهای مثبتی برداشته‌اند که نگاه آنها به این بنیادها می‌تواند در ارائه بهتر خدمات پیشگیری تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: در گذشته مراکزی برای آموزشهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نداشتیم و راه‌اندازی این بنیادها می‌تواند به ما کمک کند تا حوادث در سطح جامعه را از مردم گرفته و به مراجع بالاتر ارجاع دهیم همچنین به وسیله آن آموزش‌ و روشهای پیشگیرانه‌ای طراحی نموده و در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های خود بازنگری نماییم.
 
اقطار خاطرنشان کرد: در این مراکز آموزشهای پیشگیری از اعتیاد، فرزند پروری، مهارت‌های زندگی، تحکیم بنیاد خانواده و همچنین غربالگری و پیشگیری از معلولیتها ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مراکز ، خیرین ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.