یک کارشناس روانشناسی گفت: به نفع دو طرف است که در ازدواج دختر از پسر کوچکتر باشد.

اکرم عسگری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با قاطعیت نمی‌توان مطرح کرد که ازدواج دختران با پسران کوچکتر از خود مشکل‌ساز خواهد بود اما در اکثر کشورهای دنیا روانشناسان بر این باورند که سن مرد باید از زن برتری داشته باشد.
 
وی افزود: زنان در اثر تحولات دوران بارداری، زایمان و استرس‌های ناشی از آن زودتر از مردان شکسته می‌شوند.
 
عسگری همچنین ادامه داد: دختران زودتر از پسران به سن بلوغ فکری می‌رسند پس کوچکتر بودن دخترها از پسرها در امر ازدواج، توصیه‌ای بی‌پایه و اساس نیست و به نفع زوجین خواهد بود.
 
این کارشناس تصریح کرد: تفاوت سنی اگرچه به تنهایی نمی‌تواند برای رضایت و موفقیت در ازدواج و زندگی مشترک ملاک قرار داد چه بسا که زنانی از همسران خود 20 سال بزرگتر بوده‌اند و در کمال آرامش و سعادت زندگی کرده‌اند.
 
وی اذعان داشت: اگر همراه با تفاو‌تهای سنی تفاوت فرهنگی تحصیلی اعتقادی اقتصادی هم وجود داشته باشد مشکل بیشتر مشهود خواهد بود و گاه مشکلاتی که نمو کرده هیچ ارتباطی با تفاوت سن زوجین نداشته باشد.
 
عسگری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود دخترانی که از همسرانشان بزرگترند در مواقع تصمیم‌گیری‌های مشترک سن و تجربه خود را به رخ نکشند و به طور کل نباید فراموش کرد که مردها تمایل دارند در هر شرایطی سکان دار زندگی مشترک باشند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: دختر ، ازدواج ، پسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار