انواع و اقسام لباس‌های اقوام مختلف ایران در کُشکسرای نوشهر در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت از دوره قاجار تاکنون به نمایش در آمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،  بعد از ظهر امروز نمایش لباس محلی اقوام ایرانی در محل موزه مجسمه‌سازی روستای کُشکسرای نوشهر برگزار شد.

در اجرای این نمایش بیش از 20 نفر با پوشیدن لباس محلی اقوام مختلف ایران در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت از دوره قاجار تاکنون، البسه و پوشش محلی اقوام محلی ایران به نمایش در آمد.

در حاشیه این مراسم «منصوره تبریزی» بانوی هنرمند آذری زبان مقیم مازندران که اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: امروز پس از ماه‌ها تلاش و کوشش توانستم با تهیه پارچه‌های مورد نیاز، دوختن لباس‌های بومی و محلی اقوام مختلف ایرانی، لباس‌های محلی را به نمایش در آورم تا از طریق خدمتی به فرهنگ و هنر بومی و محلی اقوام کرده باشم.

وی با اشاره به اینکه در تهران نیز قرار است این نمایشگاه دایر شود، اظهار داشت: باید فرهنگ‌های اصیل، بومی و محلی خودمان را بیش از پیش احیا کنیم و آن را به نسل امروز و آینده معرفی کنیم تا انها با پیشینه فرهنگی و تاریخی سرزمین خود آشنا شوند و به فرهنگ خودشان افتخار کنند.

وی همچنین درباره آثار هنر مجسمه‌سازی خود نیز گفت: از آنجایی که یک خانواده هنری و آذری زبان در خطه سرسبز مازندران به دنیا آمدم و بزرگ شدم، سبب علاقه‌مندی من به هنر شد و این علاقه‌مندی تا به آنجا رسید که که موفق به ساخت نخستین مجسمه‌ام در سن پنج سالگی شدم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: نوشهر ، لباس ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.