فرانس پرس با بازتاب آغاز دومین روز مذاکرات درباره تدوین پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای با یک مقام بلندپایه آمریکایی مصاحبه‌ای داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلند پایه آمریکا امروز پنجشنبه به فرانس‌پرس گفت: "صادقانه بگویم این مذاکرات خیلی دشوار است. من هشدار می دهم آغاز مذاکرات به این معنی نیست که تدوین توافقنامه قریب‌الوقوع است و درباره حل این مسائل اطمینان وجود دارد ."

این خبرگزاری گزارش داد: مذاکره کنندگان ایران و قدرت های بزرگ ( آلمان، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه ) صبح پنجشنبه در وین کار خود را در دومین روز مذاکرات درباره محدودیت های برنامه هسته ای ایران از سر گرفتند.  

اطلاعات کمی در پایتخت اتریش درباره پیشرفت و چگونگی برگزاری حساس ترین مرحله مذاکرات درز کرده و دو طرف قرار است نگارش توافقنامه نهایی را در مذاکراتی که از سوی آنها « بسیار حساس » توصیف شده است، شروع کنند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از گروه پنج به اضافه یک مذاکره می کند، روز پنجشنبه اعلام کرد دو طرف دیروز کاری فشرده و مفید را انجام دادند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نشست های هماهنگی و کارشناسی امروز در هتلی در وین ادامه می یابد.

پنج به اضافه یک و تهران بعد از سه دور مذاکره و چند موفقیت اولیه قرار است نگارش توافق را آغاز کنند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نماینده تهران در این مذاکرات است.

فرانس پرس افزود: موفقیت درباره پرونده هسته ای ایران احتمال دارد به عادی سازی روابط بین واشنگتن و تهران کمک کند. دو طرف اکنون می خواهند تا 20 ژوئیه به توافق برسند اما احتمال تمدید مذاکرات بعد از این تاریخ با توافق مشترک وجود دارد.

فرانس پرس نوشت: هر چند برخی اختلافات به ویژه درباره راکتور آب سنگین اراک به نظر می رسد حل شده باشد دو طرف خاطر نشان کردند اگر همه اختلافات حل نشود مثل این است که هیچ چیز حل نشده است.

این مذاکرات پیش بینی می شود تا روز جمعه ادامه یابد و تا 20 ژوئیه سه نشست دیگر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار