در سال 2009، مدیریت شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز بیانیه‌ای درخصوص خطاهای مکرر این شبکه صادر كرد ، كه به اصلاح و پوشش مناسب اخبار در آینده وعده داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری پالسی میک، در كنار رسانه‌های آمریكایی ، مردم آمریکا نیز از اطلاعات جفرافیای پایینی برخوردارند و شاید ریشه این مشكلات ، اطلاعات شنیداری و دیداری اشتباه رسانه‌های آمریكایی باشد .  

در آزمون بین المللی سال 2013 كه توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برگزار شد ، آمریکایی‌ها به لحاظ اطلاعات جغرافیایی در مقایسه با دیگر كشورها ، نمره پایین‌تری را كسب كردند ! 

به گزارش بنیاد ملی علوم در سال 2014 ، از هر 4 آمریکایی ، یك نفر در مورد " گردش زمین به دور خورشید" اطلاع نداشت. یکی از بزرگترین شبكه‌های خبری آمریكا ، فاکس نیوز ، از این امر مستثناء نبوده و در برخی موارد در تصاویر خبری خود گاف‌های تامل برانگیزی داشته است .

در سال 2009، مدیریت فاکس نیوز  بیانیه‌ای درخصوص خطاهای مکرر این شبکه صادر كرد ، كه به اصلاح و پوشش مناسب اخبار در آینده وعده داد .

اما این شرکت رسانه‌ای همچنان به اشتباهات خود ادامه می‌دهد . اخیرا، فاکس نیوز برای پخش تصاویر شهروندان غیر آسیایی در پوشش خبری حادثه کشتی کره جنوبی كه هیچ ربطی به این حادثه انسانی نداشتند ، عذر خواهی كرد . 

در سال گذشته نیز ، شبکه فاكس نیوز تصاویر آماری از "اوباما كر"(طرح سلامت اوباما) را با ساختاری اشتباه منتشر كرد كه بعدها اصلاح شده آن را خود شبكه مجددا به نمایش گذاشت . 


میلیون‌ها آمریکایی از برنامه‌های خبری فاکس نیوز تماشا می‌كنند، و اشتباهات جغرافیایی و مكرر این شبكه نیز قطعا به افزایش اطلاعات مردم آمریكا كمك نخواهد كرد . 

در اینجا به 9 اشتباه جغرافیای كه شبكه فاکس‌نیوز آن ها را رسانه‌ای كرده است، توجه كنید: 
1. ایالت نیوهمپشایر همان ایالت ورمونت است. ! 

 
در سال 2004، شبكه فاکس نیوز در پوشش خبری خود از مبارزات انتخاباتی در آمریكا ، در حین بازدید جان كری از روند انتخابات در شهرهای مختلف می‌پرداخت ، بر روی نقشه ایالت ورمونت را نیوهمپشایر نشان داد .


2. شهر جدید در ژاپن !
 
 
در سال 2011 ، در پوشش خبری فاجعه نیروگاه هسته ای ژاپن ، فاكس نیوز ، Shibuyaeggman را به عنوان یک شهر در ژاپن معرفی كرد .! Shibuyaeggman یك شهر نیست ، بلكه نام یک کلوپ شبانه در ژاپن است.


3. بلغارستان ، صربستان است، و صربستان مجارستان ! . 
 
در سال 2012، فاکس نیوز بر روی نقشه كشور بلغارستان را در جای صربستان ، و صربستان را بر روی نقشه به جای مجارستان قرار داد .


4 . مصر ، عراق است!
 
 
در ژوئیه 2009، در هنگام پوشش جلسه وزیر دفاع ، رابرت گیتس با اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل ، فاكس نیوز یک نقشه از خاورمیانه را نشان داد كه در آن عراق را با نام مصر آورده بود .


5 اسلو، برای چند دقیقه ، در آلمان بود !
 
 
در 27 ژوئیه، 2012، در خبر گرگ برک در اسلو ، اسلو را در آلمان نشان داد . اسلو پایتخت نروژ است. 


6. ایالت آرکانزاس ، همان ایالت میسوری است. 
 
 
در پوشش خبری شبکه فاكس نیوز از حادثه  تهدید به بمب گذاری سال 2012 در دانشگاه تگزاس آستین ، این شبكه آرکانزاس را به عنوان ایالت میسوری نشان داد .

7. آلاباما و می سی سی پی یكی هستند! 
 
 
فاکس نیوز در خبری داخلی ، ایالت آلاباما و می سی سی پی را بر روی نقشه ایالات متحده جا به جا كرد . 


8. سیدنی در شمال استرالیا است ! 
 

در سال 2010 ، فاكس نیوز شهر جنوبی سیدنی در استرالیا را ، بر روی نقشه خبری خود ، در شمال استرالیا نشان داد. 

9. جابجایی یوتا با نوادا ! چه کسی اهمیت می‌دهد؟ 
 
  
 در گزارش برت بایر از شبكه فاكس نیوز، در پوشش خبری مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور باراک اوباما ، این شبكه به جای ایالت یوتا ، ایالت نوادا را نشان داد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
چقدر جالب و خنده دار و ضایع!!
آخرین اخبار