دبیر کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست محیطی و گاه‌شناسی درختی گفت: بیش از هزار و 500 مقاله به این کنفرانس ارائه شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، رمضان شجری در محل برگزاری کنفرانس بین‌اللملی چالش‌های زیست محیطی و گاه‌شناسی درختی در دانشگاه علوم کشاورزی شهرستان ساری، اظهار داشت: بیش از هزار و 500 مقاله به این کنفرانس ارائه شد که بیش از هزار و 233 مقاله توسط داوران مورد پذیرش قرار گرفت و 200 مقاله نیز به عنوان سخنرانی در دو روز برگزاری این همایش ارائه می‌شود.شد.

وی تصریح کرد: هیئت دولت با همکاری وزارت امور خارجه برای برگزاری این کنفرانس و حضور اساتید سایر کشورهای جهان کمک موثری انجام دادند و اطلاع‌رسانی مناسبی برای برگزاری این کنفرانس انجام شد.

دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست‌محیطی و گاه‌شناسی درختی با اشاره به مشکلاتی که برای ماهی کفال در مازندران ایجاد شد، متذکر شد: اگر تلاش مناسب برای حفظ محیط زیست انجام نشود روز به روز چالش‌های زیست محیطی این استان اضافه می‌شود.

شجری با اشاره به اینکه توسعه و ایجاد واحد تولیدی در مازندران باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: برای شیرابه و پساب‌های صنعتی در کارگاه‌های استان باید چاره‌ای مناسب اندیشیده شود، به واسطه تولید شیرابه‌های صنعتی بیماری سرطان در استان زیاد شد.

وی با اشاره به مخاطراتی که عدم رعایت محیط زیست برای حیات مردم دارد، تأکید کرد: در صورت تدوام مشکلات زیست محیطی در استان گردشگری در استان نیز دچار چالش جدی می‌شود.

دبیر کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست محیطی و گیاه‌شناسی درختی درباره کیفیت برگزاری این کنفرانس تصریح کرد: چند کارگاه کاربردی در این کنفرانس تدارک دیده شد و استقبال بسیاری مناسبی توسط اساتید داخل و خارج از کشور انجام شد و سایت برگزاری این کنفرانس بیش از 350 هزار بار بازدید داشت.

وی در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری این کنفرانس حساس کردن مجلس و دولت برای مسائل زیست‌محیطی است تا با تدوین قوانین مدون رفع مشکلات و مسائل زیست‌محیطی در دستور کار قرار گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.