فرماندار پارس آباد گفت : بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای ساحل بندی و ساماندهی رودخانه ارس و جلوگیری از پیشروی این رودخانه و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و دیواره های قلعه اولتان در این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ایرج بیگدلو ازساحل بندی بیش از 47 کیلومتر رود ارس خبرداد و افزود: برای این پروژه مهم تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و به واسطه آن افزون بر یک هزار و ۲۰۰هکتار از خاک کشورمان که به مرور زمان و بر اثر انحراف آب ارس در آن سوی رودخانه قرار گرفته بود، آزاد سازی و دسترسی به این اراضی ممکن شده است.

وی گفت : هم اکنون بیش از ۱۲ کیلومتر ساحل بندی در محدوده روستاهای تپراق کندی و سلمان کندی و قلعه اولتان بابیش از ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار درحال اجراست.

بیگدلو از80 هکتار ساحل بندی رود ارس جهت جلوگیری از تخریب آثار قلعه اولتان خبرداد و بر لزوم تسریع در روند ساماندهی رود ارس تاکید کرد و گفت: در صورت تاخیر در اجرای این طرح شاهد از دست دادن خاک کشور و نیز تخریب قلعه تاریخی اولتان خواهیم بود.

وی افزود : جهت تکمیل و بازسازی کلی دیواره های قلعه اولتان و جلو گیری از تخریب، بیش از 4 میلیارد تومان دیگر نیاز است که به زودی تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، بازسازی ، قلعه ، اولتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.