امروز نیروهای مرزی پاکستان به پاسگاه‌های نیروهای مرزی افغانستان حمله کردند و در این درگیر‌ها یک نیزروی اننیتی افغان کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بی بی سی، پنجشنبه نیروهای مرزی پاکستان به پاسگاه‌های نیروهای مرزی افغانستان حمله کردند و دو نیرو با هم درگیر شدند.
"ضیا درانی" سخنگوی پلیس ولایت قندهار به خبرنگار بی‌بی‌سی در قندهار گفت که در این درگیری دو طرف از اسلحه سبک و سنگین استفاده کردند.
.
درانی افزود که از شمار تلفات نیروهای پاکستان در این درگیری اطلاع در دسترس نیست  ولی یک سرباز پلیس مرزی افغانستان در این درگیری کشته شده است.

به گفته مقامات محلی درگیری به صورت پراکنده ادامه دارد، ولی نیروهای پاکستانی موفق نشده‌اند وارد خاک افغانستان شده و یا پاسگاه‌های پلیس افغان را در کنترل بگیرد.

ایجاد تاسیسات نظامی توسط نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه گوشته عامل این درگیری اعلام شد.

با انتشار گزارش هایی درباره ساختن پست بازرسی مرزی و تاسیسات نظامی در ولسوالی توسط ‎ پاکستانی‌ها، روابط این دو کشور تیره شد.

خط دیورند، نقطه مرزی میان افغانستان و پاکستان همواره عامل تنش میان افغانستان و پاکستان بوده است و در فروردین امسال شورای کلیکوزیران افغانستان به نهادهای دولتی دستور داد که دیگر در مورد مرز بین افغانستان و پاکستان از واژه "سرحد" استفاده نکنند و به جای آن از عبارت "خط دیورند" استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار