مراسم شصت و ششمین سالگرد روز نکبت فلسطین در مناطق مختلف فلسطین و سرزمین های اشغالی سال 1948 برگزار می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،مراسم شصت و ششمین سالگرد روز نکبت فلسطین در مناطق مختلف کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی سال 1948 برگزار می شود. 

 فلسطینی ها در این مراسم بر حق بازگشت به سرزمین خود و تعیین سرنوشت تاکید خواهند کرد. از زمان نکبت تاکنون شمار آوارگان فلسطینی هشت برابر شده است. 

صهیونیست ها در سال 1948 فلسطینی ها را وادار کردند از 800 روستا و شهرک در مناطق مختلف فلسطین کوچ کنند. گروه های صهیونیستی در آن زمان در هفتاد کشتار بزرگ، دهها هزار فلسطینی را به قتل رساندند. 

در آن زمان جمعیت فلسطینی ها یک میلیون و چهارصد هزار نفر بود که اشغالگران هشتصد هزار نفر از آنها را مجبور کرد به کرانه باختری، نوار غزه، لبنان، اردن و سوریه کوچ کنند. 

امروز شمار جمعیت فلسطینی ها در جهان به بیش از دوازده میلیون نفر رسیده است که نیمی از آنها خارج از سرزمین فلسطین زندگی می کنند. 

29 درصد از فلسطینی ها در پنجاه و هشت اردوگاه آوارگان زندگی می کنند که نوزده اردوگاه در کرانه باختری، دوازده اردوگاه در لبنان، ده اردوگاه در اردن، نه اردوگاه در سوریه و هشت اردوگاه در نوار غزه قرار دارد. 

اسرائیل به بهانه احداث دیوار حائل و شهرک سازی به مصادره زمین های فلسطینی ها ادامه می دهد. 

شمار شهرک نشینان در کرانه باختری به بیش از ششصد هزار نفر رسیده است. هر سال فلسطینی‌ها در سالگرد این روز سیاه مراسمی برگزار می کنند تا امید بازگشت خود را زنده نگهدارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار