معاون رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر حمایت "محکم" آمریکا از امیدهای کشورهای حوزه بالکان برای پیوستن به اروپا و ائتلاف اروپا و اقیانوس اطلس تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر حمایت «محکم» آمریکا از امیدهای کشورهای حوزه بالکان برای پیوستن به اروپا و ائتلاف اروپا و اقیانوس اطلس تاکید کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد بایدن روز چهارشنبه در دیدار با "ایوو یوسیپوویچ" رئیس جمهوری کرواسی ضمن تقدیر از الحاق کرواسی به ساختارهای اروپایی و دو سوی اقیانوس اطلس این کشور را نمونه ای برای همسایگانش در حوزه بالکان توصیف کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است جو بایدن از سوی دیگر تاکید کرد چنانچه روسیه مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری 25 ماه مه در اوکراین را به مخاطره اندازد یا به آن لطمه وارد کند ضرورت دارد مجازات های بیشتری به روسیه اعمال شود.

 بایدن و رئیس جمهوری کرواسی دراین دیدار همچنین بر سر ضرورت ادامه حمایت از دولت اوکراین در برگزاری مقدمات انتخابات توافق کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید دو طرف از سوی دیگر به توافق رسیدند از دولت اوکراین در جهت پیشبرد اصلاح قانون اساسی و وحدت ملی پشتیبانی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار