همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی در گناباد برگزار شد .

رئیس نخستین همایش ملی عرفان اسلامی در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : این همایش با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، بررسی و ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار برتر علمی با موضوع امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در حال برگزاریست.

سید حسین مجتبوی افزود : جایگاه امام رضا (ع) از دیدگاه عالمان و عارفان اسلامی ، نقش امام رضا(ع) در انتشار و اعتلای اندیشه‌های اصیل عرفانی در خراسان ، ارتباط متقابل امام رضا(ع) با عرفای هم عهد ، عرفان نظری در آموزه‌های رضوی ، عرفان عملی در آموزه‌های رضوی ، اسرار عبادت در آموزه‌های امام رضا(ع) و تأثیرپذیری 2 مکتب بغداد و خراسان از آموزه‌های رضوی از جمله محورهای این همایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : 160 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از بین این مقالات 20 مقاله برگزیده و در قالب سخنرانی در همایش ارائه و علاوه بر مقالات برگزیده ، 12 مقاله به شکل پوستر در همایش ارائه می شود.

وی اضافه کرد : حجت الاسلام و المسلمین مهرابی رئیس انجمن فرق و ادیان و دکتر خسروپناه رئیس انجمن حکمت ایران از افرادی هستند که مقالاتشان برگزیده شده است و در این همایش مقالات خود را ارائه می کنند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: عرفان ، اسلامی ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.