25 اردیبهشت ماه مصادف با روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی فردوسی است، به همین منظور تعدادی نرم افزار مرتبط با این روز را برای شما محیا کرده ایم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فردوسی یکی از شاعران بزرگ فارسی سرا است، زیرا فردوسی با سرایش شاهنامه سبب حفظ زبان فارسی و شناخته شدن قهرمانان ایرانی شده است. امروز روز بزگداشت این شاعر بزرگ کشورمان است به همین منظور برای شما تعدادی نرم افزار مرتبط با این روز را آماده کرده ایم.



داستان های شاهنامه برای اندروید
اگر بخواهیم بزرگترین شاعر ایرانی و فارسی سرا را انتخاب کنیم، بدون شک فروسی یکی از گزینه های اصلی است، زیرا فردوسی با سرایش شاهنامه سبب حفظ زبان فارسی و شناخته شدن قهرمانان ایرانی شده است، شاید در این زمان هم مطالعه ی داستان های شاهنامه، بهترین گزینه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ شخصیت های تخیلی و ساختگی غرب باشد. در این نرم افزار Shahname جذاب و شیرین 18 داستان زیبا از قهرمانان بزرگ ایرانی گنجانده شده است، که با مطالعه آن می توانید با قهرمانان ایرانی آشنا و سبب حفظ زبان فارسی شوید. 

 




قابل اجرا در اندروید 2.1 و بالاتر
حجم نرم افزار: 1.1 مگابایت


نرم افزار "ساغر" مجموعه کامل از اشعار شاعذان فارسی زبان از جمله فردوسی برای رایانه
ساغر مجموعه ای کامل از شعر و ادب فارسی است که هزاران بیت از اشعار شاعران بزرگ کشورمان در آن وجود دارد. برنامه اشعار شاعرانی چون: سعدی، حافظ، پروین اعتصامی، ناصر خسرو، بابا طاهر، خیام، فردوسی، رودکی، شهریار، شیخ بهایی، مولوی، نظامی و ... را در درون خود گنجانده است. برنامه معرفی شده از اشعار موجود در برنامه گنجور رو میزی استفاده می کند و ویژگی اصلی نرم افزار نسبت به برنامه های مشابه استفاده کمتر از فضای RAM و CPU است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: گستردگی اشعار موجود از لحاظ تعداد و شاعران، سازگاری با اکثر سیستم عامل های موجود، امکان جستجو به صورت حرفه ای و ... اشاره کرد. همچنین در محیط برنامه ابزارهایی برای راحتی دسترسی و استفاده از اشعار وجود دارد که می تواند از مزیت های اصلی برنامه باشد.




ورژن: 2.5
حجم نرم افزار: 33.1 مگابایت


نرم افزار مشاعره برای رایانه
نرم افزار مشاعره حاوی مجموعه ای از اشعار اكثرا دوبیتی است كه به ترتیب حروف الفبا مرتب و دسته بندی شده اند، به این ترتیب كه شما با انتخاب هر یك از حروف الفبا از فهرست كتاب می توانید به مجموعه ای از اشعار كه با آن حرف آغاز می شوند دسترسی پیدا كنید.
نسخه جدید نرم افزار مشاعره شامل 3576 شعر است كه هر كدام از شعرهای موجود در نرم افزار شامل چند بیت هستند.


ویژگی های اصلی نرم افزار:
- محیطی زیبا و كاربر پسند
- سرعت بسیار بالا در اجرا و هنگام استفاده
- تفكیك اشعار بر اساس الفبا
- قابلیت اضافه كردن ویرایش حذف شعر
- شامل  3576 شعر دسته بندی شده
- قایل اجرا در تمام ویندوزها
- رایگان بودن نرم افزار
- ایرانی بودن نرم افزار
- رفع مشکل ناخوانا بودن اشعار (بعضی افراد که نسخه قبل را نصب می کردند، با مشکل ناخوانا بودن اشعار مواجه می شدند که در این نسخه  مشکل رفع شده است)
- آپدیت دیتابیس اشعار نسبت به نسخه قبل
- تغییر فونت و اندازه اشعار به دلخواه
- تغییر رنگ اشعار
- و ...






حجم نرم افزار: 5.4 مگابایت


شاهنامه فردوسی برای اندروید
در طولانی ترین شب سال یکی از بهترین کارها برای گذاراندن این شب زیبا، شعر خوانی و استفاده از داستان های اساطیری شاهنامه فردوسی است. این نرم افزار در بردارنده بیش از 28 هزار بیت از ابیات حکیم ابوالقاسم فردوسی است. این برنامه که علیرغم دیتابیس عظیم خود حجم کمی دارد و روی اندروید ۲.۱ و بالاتر قابل نصب است.






برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید

 قابل اجرا در اندروید 2.1 و بالاتر
حجم نرم افزار: 1.1 مگابایت


پارسی را پاس بداریم برای رایانه
نرم‌افزار پارسی‌‌ را‌ پاس‌ بداریم توانمندترین نرم‌افزار در زمینه‌ی پرورش و نگهداری از فرهنگ ایران زمین است. نرم افزار "شاهنامه‌ی فردوسی" همه‌ی بخش‌های شاهنامه‌ی اُستاد بزرگ زبان پارسی فردوسی توسی را در بر دارد.به شما توانایی جستجو‌ی واژه به واژه را داده و به سادگی می‌توانید بخش‌های دلخواه آن را ستاره دار نمایید تا دسترسی به آن ها ساده تر شوند. این نرم افزار یادواره‌ای است از رنج های این بزرگ زبان پارسی و پاسداری از دستاورد وی در درازای سی سال کار پر گوهر. البته نرم افزار معرفی شده دارای ویژگی های کاربردی بسیار مناسبی است.









حجم نرم افزار: 20.5 مگابایت


نرم افزار شاهنامه برای جاوا
شاهنامه اثر جاوداني از حماسه سراي بزرگ ايران حکيم ابوالقاسم فردوسي است. حال شما می توانید نسخه جاوای این اثر ارزشمند را به صورت رایگان دانلود کنید





فرمت نرم افزار: jar
حجم نرم افزار: 1.2 مگابایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اسدالله باقركاظمي
۰۰:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام .
واقعا دستتون درد نكنه كار بزرگي انجام داديد با اين گراني كاغذ و كتاب كاري بسيار عالي بود و اميدوارم كه براي كتاب هائي مثل هزارويك شب و باب برزويه طبيب و گلستان و بوستان سعدي عليه الرحمه هم و ساير نويسندگان بزرگ ديگر هم تحمل زحمت فرمائيد . با سپاس فراوان و قدر داني از زحمات دست اندر كاران سايت .
آخرین اخبار