عضو دفتر مقام معظم رهبری، از انبیاء به عنوان پیشگامان مددکاری نام برد و گفت: نخستین خصلت انبیاء این بود که در خدمت مردم بودند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی بعد از ظهر امروز در جشن میلاد امام علی‌ (ع) و نکوداشت روز مددکار در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی مازندران با اشاره به گستردگی خدمات در سازمان بهزیستی اظهار داشت: مجموعه این سازمان و معاونت‌های آن در چند حوزه محوری، ماموریت‌های گسترده‌ای را به عهده دارند.

وی بیان داشت: وقتی سازمانی تشکیل می‌شود و نیازمندترین افراد به آن مراجعه می‌کنند به مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی محدود نمی‌شود.

رئیس سابق سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا با اشاره به تفاوت‌های عدل و احسان گفت: عدل یعنی در برابر هر عملی به پاداشی مناسب برسی ولی احسان بالاتر از عدل است.

وی افزود: مددکاران با توکل به خداوند بدون توجه به پاداش، در جهت حل مشکلات مددجویان تلاش می‌کنند و این همان درجه احسان است.

این مسئول با اشاره به پیامدهای شوم جنگ در ملل مختلف بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین اثرات آن، ازدیاد معلولیت و ناتوانی در جامعه است که نقش مددکار برای برگرداندن افراد به زندگی بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه مددکار از جهتی یک معلم است اذعان داشت: این افراد با دادن آموزش‌های کاربردی به رفع مشکلات جسمی و روحی نیازمندان کمک می‌کنند.

رحمانی تصریح کرد: یک مددکار از معلولان ذهنی، جسمی، سالمندان، کودکان، خانواده‌های بی‌سرپرست و آسیب‌دیده‌های اجتماعی حمایت می‌کند و چه کاری بالاتر از کمک و تامین نیازمندی این افراد است.

این مسئول از انبیاء به عنوان پیشگامان مددکاری نام برد و گفت: نخستین خصلت آنها این بود که در خدمت مردم بودند.

وی با بیان اینکه خداوند خدمت کردن به بندگان را دوست دارد، افزود: ممکن است کارهایی را انجام دهیم که به اثراتش توجه نکنیم ولی هر بار که کار خالصانه‌ای را انجام می‌دهیم خداوند گره‌ای از مشکلات ما را باز می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، معلول ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.