مقامات آمریکایی مدعی شده اند که یک فرانسوی تحریم ها علیه ایران را نقض کرده است.این بانک احتمالا از سوی آمریکا جریمه سنگین خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری رویترز گزارش داد، ایالات متحده آمریکا بانک "بی. ان.  پی. پاريباس" را متهم به نقض تحریم های این کشور علیه ایران کرده است.

این خبرگزاری به نقل از برخی منابع مدعی شده است که اتهامات این بانک شامل زير پا گذاشتن تحريم‌های آمريکا عليه ايران، سودان و برخی کشورهای ديگر است.

این بانک فرانسوی پیشتر اعلام کرده بود، که مبلغ جریمه احتمالا بیش از 1.1 میلیارد دلار خواهد بود، اما رقم دقیقی را مشخص نکرده بود.این بانک اعلام کرده بود،  مبلغ ۳ ميليارد و ۷۳۰ ميليون دلار برای آغاز تحقيقات مقامات آمريکايی پيرامون این پرونده تدارک دیده است.

رویترز افزود: بازرسی‌ها پيرامون اتهامات بی. ان پی پاريباس توسط وزارت دادگستری، وزارت دارايی، دفتر دادستانی آمريکا در منهتن، دفتر دادستانی حوزه منهتن و شعبه خدمات مالی نيويورک در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، مقامات قضایی به این بانک فشار می اورد تا به فعالیت های غیر قانونی خود اعتراف کند.

همزمان با گزارش رويترز، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که مقامات آمريکا خواستار دريافت سه و نيم ميليارد دلار از بی. ان.  پی. پاريباس شده‌اند تا روند بازرسی‌ها را آغاز کنند.

آمريکا در دو سال اخير شماری از نهادهای بزرگ مالی و بانک‌ها از جمله بانک استاندارد چارترد که مجبور به پرداخت ۳۲۷ ميليون دلار بابت زير پانهادن تحريم‌ها عليه ايران، سودان، برمه و ليبی به دولت آمريکا شد را به دلیل نقض تحریم های امریکا جریمه کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، ایران ، آمریکا ، بانک ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار