رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت:برای ثبت اختراعات بین‌المللی در سال 93 هدفگذاری کردیم تا 500 اختراع را به ثبت بین‌المللی برسانیم.

به گزارش خبرنگار فناوري هاي نوين باشگاه خبرنگاران احمد اکبری رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی زیباترین، مجهزترین و توانمندترین مجموعه علمی است  و مامصمم هستیم تا امسال که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است در تولید ناخالص داخلی تلاشی افزون تر  داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزیر علوم نیز بر تولید ناخالص ملی  تاکید فراوان دارد گفت: نقش این سازمان به عنوان بازوی توانمند وزارت علوم در تولید ناخالص داخلی که سیاست‌گذاری‌های جدید نیز در این راستا انجام شده است وسازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در این زمینه پروژه‌هایی را اجرا و دانش فنی مربوطه را تولید می‌کند و حتی ارزیابی دانش فنی تولید شده از سوی نهادهای دیگر نیز در این سازمان انجام می‌شود.همچنین فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بسیاری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی انجام شده است علاوه بر آن دو مجله بین‌المللی راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی طرح‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های کشاورزی، بیودیزل، هوافضا و دامپروری نیز در دست اقدام دارد.همچنین طرح‌های سازمان پژوهش‌ها در زمینه فناوری‌های نوین، برق و فناوری اطلاعات را نیز در آینده قرار است انجام دهیم.

اکبری گفت : برای ثبت اختراعات بین‌المللی در سال 93 نیز هدفگذاری کردیم تا 500 اختراع را به ثبت بین‌المللی برسانیم.

وی با بیان اینکه اداره کل مالکیت فکری طرح‌های کشور نیز برعهده سازمان پژوهش‌ها است عنوان کرد: پرونده‌های مالکیت فکری در سال گذشته رشد 5/2 برابری داشته‌اند و در رابطه با اخذ گواهی توانمندی ارزیابی اختراع نیز رشد قابل توجهی داشتیم.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای نخستین‌بار در سال گذشته دانشجوی دکترای پژوهش‌محور و کارشناس ارشد پژوهش‌محور پذیرش کرده است و
با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و وزیر علوم در توانمند شدن کارآفرینی در کشور سعی داریم سند کارآفرینی را نیز تدوین کنیم.
       
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ، یک نهاد بین المللی است

اکبری در ادامه افزود: امسال حداقل 60 دوره کارگاه آموزشی تخصصی و فناوری می توانیم داشته باشیم که وسعت این قضیه نشان می دهد که سازمان نهادی بین المللی است

وی  افزود: در خصوص جایابی کار آموزان در واحد صنعتی با نام سامانه ملی کارآموز، 120 شرکت تولیدی را در سامانه ارزیابی های فناورانه به انجام رسانديم.

وی در خصوص آزمایشگاهها ی مستقر در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: سازمان می تواند 12000 خدمات آزمایشگاهی که مرتب در حال افزایش هستند را ارائه بدهد
برچسب ها: اختراع ، پژوهش ، صنعتی ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار