سازمان جهانی بهداشت پس از نشست اضطراری سه شنبه در خصوص ویروس کرونای مرس اعلام وضع اضطراری بهداشت عمومی با گستره جهانی را به سبب فقدان دلایل کافی در خصوص انتقال ویروس از انسان به انسان ضروری تشخیص نداد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سازمان جهانی بهداشت پس از نشست اضطراری سه شنبه در خصوص ویروس کرونای مرس اعلام وضع اضطراری بهداشت عمومی با گستره جهانی را به سبب فقدان دلایل کافی در خصوص انتقال ویروس از انسان به انسان ضروری تشخیص نداد.

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته اضطراری که این چهارمین نشست آن در خصوص این بیماری بود اعلام کرد : وخامت اوضاع در زمینه تاثیر آن بر بهداشت عمومی افزایش یافته است.

این کمیته به افزایش گسترده شمار موارد، ضعف اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت اشاره کرد. این سازمان به ویژه درخواست می‌کند که این سیاست پیشگیری در همه کشورها اجرا شود، اقدامات اطلاع رسانی برای افراد دست اندر کار بخش پزشکی و همچنین مردم تقویت شود و درباره هر مورد از این بیماری تحقیق شود تا مشخص شود این آلودگی چگونه منتقل می‌شود.

این نشست درپی افزایش اخیر شمار موارد آلودگی  در کشورهای مختلف برگزار شد. نشست قبلی دسامبر برگزار شده بود. ویروس کرونای مرس به عنوان خویشاوند مرگبار اما با واگیری کمتر ویروس مسبب سندرم حاد تنفسی که به جان باختن حدود 800 تن در جهان در سال 2003 منجر شد ، محسوب می‌شود.

این ویروس مانند ویروس سارس موجب عفونت ریه می‌شود و افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ، تب دار می‌شوند ، سرفه می‌کنند و دشواری‌های تنفسی دارند.

تنها اختلافی که مرس با سارس دارد این است که مرس همچنین موجب نارسایی کلیه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار