"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در چارچوب سفری 24 ساعته و به منظور مذاکرات فشرده درباره سوریه و بحران اوکراین عازم لندن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کری قرار است شامگاه چهارشنبه در پایتخت انگلیس با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند. از زمان توقف گفتگوهای صلح اسرائیل و فلسطین در اواخر آوریل این نخستین دیدار کری و عباس است.
 
اما این سفر کوتاه بر نشست جدید درباره سوریه متمرکز شده است. آلمان، عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اردن، قطر، انگلیس و ترکیه که این 11 کشور را تشکیل می دهند از حامیان مخالفان سوریه هستند. 

پس از کناره گیری اخضر ابراهیمی فرستاده بین المللی در سوریه در روز سه شنبه، جان کری شامگاه سه شنبه در کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اخضر ابراهیمی شکست نخورده است.

کری اطمینان داد برای حمایت از مخالفان سوریه تلاش‌ها ادامه پیدا می‌کند. 

وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته با کمال افتخار(!)‌ با احمد جربا رهبر مخالفان سوریه دیدار کرد.


لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه روز سه شنبه در واشنگتن، با انتقاد از سیاست آمریکا در برابر سوریه از اینکه اوباما تابستان گذشته در آخرین لحظه از حمله به دمشق منصرف شد ابراز تأسف کرد. 

جان کری همچنین قرار است در سفر به لندن با همتایان اروپایی خود درباره بحران اوکراین و راه‌هایی برای حمایت از انتخابات ریاست جمهوری 25 مه گفتگو کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار