یک کارشناس اقتصادی گفت: قطعا کارت‌ اعتباری بهتر از سبد کالا است و این سبد با هیچ منطق خاصی سازگار نیست و نیازهای مردم را محدود خواهد کرد.

 محمدحسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کارت اعتباری محدودیت‌هایی که سبد کالا شامل می‌شد را ندارد و با منطق اقتصادی سازگارتر می‌باشد کالاهای موجود در سبد کالا فقط منافع خاص را برای مصرف‌کننده تأمین می‌کند و انتخاب خوبی برای رفع نیازهای مردم به حساب نمی‌آید.
 
سبد کالا دارای فواید خارجی و داخلی است که ما باید به جای دادن سبد کالا به مرم حق انتخاب دهیم تا با استفاده از کارت اعتباری هر کسی با توجه به احتیاجات خود بتواند خرید نماید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یارانه چه به صورت نقدی و چه به صورت کارت اعتباری داده شود برای رفع احتیاجات مردم صرف خواهد شد و مردم با این مبلغ نمی‌توانند دست به پس‌انداز بزنند؛ اگر این کارت اعتباری هم به صورت وجه نقد و بدون محدودیت به دست مردم برسد می‌تواند بهتر در جهت رفع نیازها راهکار باشد.
 
وی افزود: اگر با کارت اعتباری مردم بتوانند حق انتخاب داشته باشند و هر نوع نیازی که دارند بدون محدودیت انتخاب کنند،‌ می‌تواند راهکار مناسب‌تری نسبت به سبد کالا با کالاهای محدود برای رفع احتیاجات داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار