رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استقرار سیستم‌های پایش تهدیدات و پدافند غیر عامل در هفت استان هسته‌ای کشور ضرورت دارد.

به گزارش سپاه نیوزبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان فارس اظهار داشت: پدافند غیر عامل از آن رو ساده است که با زندگی بشر همراه بوده و همواره تهدید در زندگی انسان وجود داشته است.

وی افزود: بشر همواره در طول تاریخ اقداماتی انجام داده که در مقابل تهدیدات ایمن شود چنان که در همین اماکن باستانی شیراز موضوعات دفاعی قابل رویت بوده و برج‌ها برای حفاظت در مقابل تهدیدات ساخته شده است.

سردار جلالی ادامه داد: ۴۲ نوع تهدید طبیعی در دنیا ثبت شده که در کشور ما بخش زیادی از آن‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: آماده نبودن ما حوادث طبیعی را به بلا تبدیل می‌کند در صورتی که در تهدیدات غیر طبیعی، اراده دشمن بر ایجاد فاجعه است.

این مسئول تصریح کرد: تهدیدات نظامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری از ما دور شده، اما به طور کامل رفع نشده است.

سردار جلالی بیان داشت: تهدید مردم‌محور تهدیداتی است که دشمن در آن رویکرد جنگ بی‌قاعده را در دستور کار قرار می‌دهد و بر اساس آن هدایت مردم به سمت شورش یا جنگ ضد امنیتی و جنگ رسانه‌ای فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تهدیدات فناوری پایه نیز بر اساس پیشرفت‌های فناوری به وجود می‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: در تهدیدات سخت، اهداف غیر نظامی مانند زیرساخت‌های آب، برق، گاز و حتی صدا و سیما مهم‌تر از اهداف نظامی هستند.

احتمال خرابکارانه بودن مشکلات صنعت مرغ و زیتون

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: کاهش بکارگیری قدرت نظامی و افزایش قدرت نرم یک جریان کلی در تهدیدات جدید است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به نفوذ فناوری سایبر به تمام شئون زندگی، فضای مجازی در بسیاری موارد فضای موجود افراد و کشور‌ها شده و امور استراتژیک و مهم نیز در همین حوزه از کیلومتر‌ها دور‌تر قابل تهدید است.

سردار جلالی ادامه داد: تهدید سایبری تنها تهدید «آی تی» نیست بلکه الکترومغناطیس برای از کار انداختن ابزارهای الکترونیک یا جنگ الکترونیک را نیز شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: تهدیدات هسته‌ای، پرتوی یا بیولوژیک از عوامل تهدیدزایی هستند که باید مورد مطالعه قرار گرفته و آمادگی لازم برای خنثی کردن آن‌ها ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان، دام، محیط، غذا و کشاورزی محورهای تهدیدات زیستی را تشکیل می‌دهند و‌گاه ترور رهبران دنیا از طریق عوامل زیستی به صورت خاموش انجام می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: حملات زیستی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور‌ها و‌گاه فلج کردن آن‌ها انجام می‌شود.

سردار جلالی یادآور شد: این احتمال وجود دارد که حمله آفتی به زیتون رودبار که با پرورش مگس ویژه‌ای انجام شده در شمار همین اقدامات باشد که باید تمام آن درخت‌ها کنده شده و دوباره کاشته شود.

وی ابراز داشت: یک سال و نیم قبل حمله‌ای به مرغ تخم‌گذار ما انجام شد و تا مدتی تخم مرغ از خارج از کشور تامین می‌شد.

به گفته جلالی، بخش زیادی از آنفلوانزاهای دامی نیز در حالت خوشبینانه برای فروش واکسن و در حالت بدبینانه از طرف دشمن ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور متذکر شد: باید سیستم‌های پایش و آزمایش کشور آنقدر قوی باشد که قدرت تشخیص بالا رود و گرنه در این حوزه هیچ کشور متخاصمی تا دهه‌ها اعلام نمی‌کند که ما چنین حملاتی را انجام دادیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سردار ، جلالی ، سامانه ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار