الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی که افزایش شعاع محدوده این منطقه را در برخواهد داشت، باعث برخورداری معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با سرمایه‌گذاری در این فرودگاه می‌شود و به این ترتیب کالای همراه مسافر بدون محدودیت از فرودگاه رشت ترانزیت خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به حضور متولیان سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل هوایی گیلان اظهار داشت: فرودگاه رشت، منطقه آزاد انزلی و گردشگری گیلان با هم‌افزایی یکدیگر می‌توانند اهداف محلی، ملی و بین‌المللی را دنبال کنند.
 
رضوانی در این دیدار که در محل منطقه آزاد انزلی انجام شد، گردشگری هوایی را مورد توجه قرار داد و گفت: تردد مسافران داخلی آورده اقتصادی چندانی برای کشور ندارد. لذا با فراهم کردن بسترهای لازم برای گردشگران خارجی ارزآوری بیشتری نصیب هر کشور خواهد شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی گیلان در شمال ایران و همجواری با کشورهای آسیای مرکزی، فرودگاه رشت و منطقه آزاد انزلی می‌توانند به‌طور مشترک از این ظرفیت و مراودات اقتصادی استفاده کنند.

وی عدم برخورداری استان گیلان از فرودگاه‌های جایگزین را مورد توجه قرار داد و گفت: ناگزیر هستیم برای برون‌رفت از این مشکل طرح توسعه فرودگاه رشت را در دستور کار قرار دهیم که البته با تصویب طرح جامع فرودگاه رشت، بالغ بر 160 هکتار از اراضی اطراف این فرودگاه باید خریداری شود و برای توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه استفاده شود.
 
رضوانی تملک اراضی اطراف فرودگاه رشت را خارج از توان مالی شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین اعتبارات استانی دانست و خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که اخیرا با معاون محترم برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور انجام شده‌است، مقرر شد؛ موضوع تملک اراضی اطراف فرودگاه رشت با محوریت استاندار گیلان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در بودجه سنواتی و در ردیف اعتبارات ملی کد دار شود.
 
به گفته رضوانی در صورت تحقق این موضوع امکان توسعه سطوح پروازی و پذیرش هواپیماهای پهن پیکر، احداث ترمینال‌های باربری، احداث سردخانه‌ها برای جابجایی کالاهایی که نیاز به سردخانه دارند وجود خواهد داشت.در ادامه این دیدار نیز مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت این منطقه گفت: در محدوده فعلی منطقه با شعاع کم نمی‌توان انتظار داشت تا سرمایه‌گذاری در حد کلان انجام شود لذا با مطالعه منطقه، پیشنهاد الحاق فرودگاه رشت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تصویب نهایی، محدوده منطقه آزاد انزلی تا فرودگاه رشت گسترش پیدا کند.رضا مسرور با اشاره به مزیت‌های این الحاق گفت: با افزایش شعاع محدوده منطقه آزاد انزلي علاوه بر اشتغال‌زایی، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند، پر رنگ‌تر خواهد بود و به تبع آن فعالیت اقتصادی فرودگاه رشت هم در زمینه درآمدهای هوانوردی و هم درآمدهای غیرهوانوردی بیشتر خواهد شد.مدیرعامل منطقه آزاد انزلي همچنین گفت: با الحاق این فرودگاه به منطقه آزاد انزلی، سرمایه‌گذاران به فرودگاه رشت معرفی خواهند شد تا در آن محدوده اقدام به فعالیت‌های اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: ترانزیت کالاهای همراه مسافر علاوه بر استقبال مسافران برای فرودگاه رشت منبع درآمد خواهد بود که این امر با الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی محقق خواهد شد و قوانین مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی در این محل اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار