معاون مرکز مدیریت بیماری‎های واگیر وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در زمینه کاهش بار بیماری‎های واگیر به ویژه مالاریا و التور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، محمود نبوی افزود : معاون مرکز مدیریت بیماری‎های واگیر وزارت بهداشت، در همایش کشوری التور از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در زمینه کاهش بار بیماریهای واگیر به ویژه مالاریا و التور تقدیر کرد.

وی ادامه داد: موقعیت سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با دو کشور آندمیک افغانستان و پاکستان از نظر شیوع بیماری‌های واگیر با تمام کشور فرق اساسی دارد ولی باوجود همه این تفاوت‎ها در پنج سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفقیت‎های چشمگیری در ارتقاء شاخص‎های سلامت داشته است.

وی تصریح کرد: موقعیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل همجواری با دو کشور آندمیک افغانستان و پاکستان با تمام کشور فرق اساسی دارد، ولی با وجود همه این تفاوت‎ها و ورود و خروج غیر قانونی اتباع بیگانه از نظر شیوع انواع بیماری‎ها خوشبختانه دانشگاه زاهدان در سال‎های اخیر موفقیت‎های چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان داشته است.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای کشور رشد واکسیناسیون، بهسازی محیط و سالم سازی غذاها، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‎های واگیر، کاهش مالاریا، تقویت زیرساخت‎های بهداشتی و درمانی، تربیت نیروهای بومی شاغل در دانشگاه را از جمله عوامل ارتقاء چشمگیر شاخص‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه زاهدان نسبت به سالیان گذشته نام برد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.