رئيس اداره توليدات گياهي جهاد كشاورزي نمين با اشاره به افزايش 3 برابري سطح زيركشت كلزا در اين منطقه در مقايسه با سال گذشته گفت: پبش بيني مي شود امسال 550 تن محصول كلزا از مزارع اين منطقه برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ واحد امامي افزود: كشاورزان منطقه در سال گذشته 233 هكتار از اراضي اين شهرستان را به كشت اين محصول اختصاص داده بودند كه توانستند 130 تن از آن كلزا برداشت كنند که امسال به 679 هکتار رسیده است.

وی بهترين زمان براي اقدام به كشت اين محصول در منطقه نمين را بخاطر شرايط خاص جوي موجود و در امان ماندن اين محصول از آفت سرمازدگي ، 15 لغايت 30 شهريور ماه اعلام كرد و خواستار توجه كشاورزان نسبت به اين امر شد.

امامي از حمايتهاي تشويقي منظور شده از سوي جهاد كشاورزي نمين براي كلزا كاران منطقه هم خبر داد و گفت: بهمين منظور ما نسبت به تامين بذور و كود هاي شيميايي مورد نياز كشاورزان اقدام مي كنيم .

وي يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد منطقه نمين را امكان كشت ديم گياه كلزا در حاشيه جنگلهاي فندقلو و لاديزگه اين شهرستان اعلام كرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 6 هزار هكتار از اراضي اين مناطق براي كاشت كلزا به صورت ديمي مستعد مي باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، کشت ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.